hayede-moghisiکنفدراسیونِ اتحادیه‌های استادان دانشگاه‌های اونتاریو (OCUFA)، جایزه زن برجسته آکادمیک سال ۲۰۱۴ را به دکتر هایده مغیثی، استاد دانشگاه یورک و عضو آکادمیک بنیاد ترودو اهدا کرد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از رادیو زمانه در تقدیرنامه این کنفدراسیون از دکتر مغیثی به عنوان پژوهشگری پیشتاز و شناخته شده در عرصه ملی و بین‌المللی در عرصه مطالعات زنان و اسلام یاد شده و از شهامت و تعهد او در دفاع از حقوق زنان ستایش شده است.

در این تقدیرنامه با بیان اینکه استاد دانشگاه به خاطر خدمات آکادمیک و شهامت فراوانش شایسته دریافت جایزه زن برجسته آکادمیک است، اشاره شده که «کارهای آکادمیک دکتر مغیثی منعکس کننده اعتقاد او به مسئولیت فکری و اخلاقیِ استادان و پژوهشگران به حقوق بشر و عدالت اجتماعی برای زنان است و آثار آکادمیک او، از نظر تئوریک و تحلیل‌های پیچیده غنی است.»

کتاب «فمینیسم و بنیاد گرایی اسلامی» – محدودیت‌های تحلیل پسامدرن- از هایده مغیثی، جایزه کتاب آکادمیک برجسته سال ۲۰۰۰ در رشته جامعه‌شناسی را به خود اختصاص داده بود.

مغیثی یکی از چهار دانشوری بود که در سال ۲۰۱۱ جایره بنیاد ترودو در کانادا را برای بورسیه ۲۲۵ هزار دلاری به خود اختصاص داد. این بورسیه که مشابه با جوایز مک آرتور در آمریکاست، برای حمایت از فعالیت دانشگاهی خلاقانه‌ای اعطا می‌شود که تعهدی به حل آن دسته از مسائل اجتماعی نشان دهند که برای کانادا مهم است.