تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




برگزاری کارگاه‌های دوم و سوم زندگی با اوتیسم از سوی بنیاد Senses Cultural

Senses Cultural: در پی استقبال از برگزاری نخستین کارگاه زندگی با اوتیسم، که آذرماه گذشته در ایران برگزار شد،  بنیاد Senses Cultural با همکاری موسسه شکرانه مودت جهانی و نیز چند نهاد دیگر بهداشت و سلامت کارگاه دوم و سوم زندگی با اوتیسم را در ایران برگزار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش این دو کارگاه با همکاری موثر دانشگاه شیراز در روز صبح وعصر روز ۲۷ اردیبهشت در سالن سمینار مدرسه شهید محبی برگزار می‌شود.

در کارگاه نخست که با عنوان « کارگاه آموزشی ارتقاء دانش والدین اوتیسم» در ساعت ۹ صبح تا یک عصر روز ۲۷ اردیبهشت سالن سمینار مدرسه شهید محبی برگزار می‌شود آقای محمد اسماعیلی به توضیحاتی درباره «ماساژدرمانی  وتحریک حسی» و نقش آن در بهبود وضعیت جسمی و روحی کودکان دارای اوتیسم می‌پردازد. در ادامه خانم ژیلا شریفی به موضوع «اصلاح رفتاری» خواهند پرداخت و در پایان نیز دکتر مصباح انصاری که از جمله مشاوران بنیاد Senses Cultural هستند به «نقش هیجان و انگیزش در رفتار درمانی» می‌پردازند.

living with Autism

در کارگاه دوم که ساعت ۲ تا ۶  عصر همین روز برگزار می‌شود،  و مخصوص دانشجویان و مربیان اوتیسم است، دکتر محمد نامی، مشاور بنیاد Senses Cultural و مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با موضوع «مشکلات خواب در بیماران طیف اوتیسم» سخنرانی کرده و به پرسش‌ها و ابهامات جاضران در این زمینه پاسخ خواهند داد.

توجه به سلامت مغز/کوتاه گفتاری از دکتر محمد نامی به مناسبت ۷ اردیبهشت، روز سلامت

در ادامه نیز خانم دکتر آزاده ذکریا موضوع «به کارگیری هنردرمانی در اختلال طیف اوتیسم» را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در بخش سوم دکتر امین پیران، آسیب‌شناس و گفتار و زبان با موضوع مباحث مربوط به آسیب‌شناسی گفتار و زبان در اختلالات رشدی سخن خواهند گفت.

علاقه‌مندان برای بهره‌گیری از این کارگاه‌ها  و کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی حضور در آن می‌توانند با تلفن ۰۹۱۷۸۵۸۲۱۷۴ تماس حاصل کنند و یا به آدرس تلگرام livingwithautism@ مراجعه کنند.

پیش از این و در آذرماه سال ۱۳۹۶ با حضور چهار متخصص آمریکایی از سوی  بنیاد Senses Cultural  کارگاهی را در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرده بودند. این کارگاه یکروزه با عنوان «زندگی با اوتیسم در محیط کلاس» با حمايت آموزش و پرورش کودکان استثنایی کشور و مرکز تحقیقات روانپزشکی و روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران (Psychiatry and psychology Research Centre  University of Medical Siences (TUMS) و نیز مساعدت مشفقانه مدیریت فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

چهار متخصص از آمریکا و یک متخصص ایرانی در کارگاه یک روزه زندگی با اوتیسم

 

تاريخ: ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
كليد‌واژه‌ها: کارگاه زندگی با اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: