تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




کنفرانس زندگی با اوتیسم در دانشگاه دیویس با حضور اساتید آمریکایی و ایرانی

SC UC Davise 2018Senses Cultural:بنیاد Senses Cultural بعد از برپایی موفق چندین کارگاه مرتبط با اوتیسم و اختلالات ذهنی در ایران،‌این بار مفتخر است اعلام کند، نخستین کارگاه از مجموعه کارگاه‌های زندگی با اوتیسم را با همراهی استادان دانشگاه و متخصصانی از ایران و آمریکا و آلمان در تالار اجتماعات موسسه مایند در شهر ساکرامنتوی کالیفرنیا برگزار خواهد کرد.
در این کنفرانس متخصصان ایرانی، آمریکایی و دیگر نقاط جهان به نگرش و ارزيابي مشكلات فرهنگي و تربيتي خانواد‌ه هاي مهاجر خاورميانه‌ای و پناهندگان جنگ زده و ديگر اقوام مهاجر درگير با فرزندان داراي اختلالات مغزي بخصوص اوتيسم خواهند پرداخت.
دانشگاه یو سی دیویس و بنیاد Senses Cultural در تداوم همکاری‌های خود این کنفرانس یک روزه را با محوریت و تمرکز بر خانواده‌های درگیر با اوتیسم در خاورمیانه برگزار می‌کنند. این کنفرانس ساعت ۵ و ۳۰ عصر روز یکم آگوست شروع می‌شود.
سخنران افتتاحیه این کنفرانس دکتر لن عبدو،‌ریاست موسسه شناخت ذهن دانشگاه یو سی دیویس است که در آن به پیشینه‌ای از تلاش‌های این نهاد در زمینه اوتیسم و دیگر اختلالات ذهنی و نیز همکاری‌های این نهاد با بنیاد Senses Cultural خواهد پرداخت.
در ادامه دکتر رندی هگرمن از اعضای هیات مدیره بنیاد Sense Cultural که پیش از این سفری به ایران داشت کارگاهی با موضوع اختلال طیف اوتیسم و رابطه آن با سندرم ایکس شکننده خواهد داشت.

حضور استادان دانشگاه دیویس در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

دکتر مرضیه فرقانی، روانشناس بالینی و مشاور بنیاد Senses Cultural که در زمینه اوتیسم تجربه‌های بسیاری در بیمارستان معروف کایزر کالیفرنیا دارد، سخنران بعدی این مراسم است که موضوع «استيگما يا نگرش منفي اتيسم بين مهاجرين و نقش قوميت و فرهنگ : و چگونه نتيجه يافته‌ها را در اختیار خانواده‌هاي مهاجر قراردهیم» سخن می‌گوید. او که اخیرا سفری به ایران داشت همراه با این سخنرانی بازخوردهای خانواده‌ها نیز در سخنرانی خود برای حاضران تشریح خواهد کرد.

مهارت‌های والدین در فرهنگ مردم خاورمیانه دیگر سخنرانی این کنفرانس است که از سوی خانم دکتر مارشا چینی‌چیان ارائه می‌شود. خانم چینی چیان پاییز سال گذشته از سوی بنیاد Senses Cultural در سومین کنفرانس اوتیسم در تهران شرکت کرد و در کنار آن کارگاهی با تمرکز بر اوتیسم و مهارت‌های والدین در کنترل افراد مبتلا به این اختلال برگزار کرد.

دکتر کریم نیرنیا استاد دانشگاه دوسلدورف آلمان که تحقیقات نوآوارانه‌ای را در زمینه درمان‌های سلولی انجام داده است،«استفاده سلولي و مولكولي در درمان اوتيسم هست»را به عنوان سخنرانی خود ارائه خواهد داد.
«رفتار درماني در ناهنجاري اوتيسم و آموزش و تعليم والدين كودكان مبتلا به اوتيسم» آخرین سخنرانی این کنفرانس است که از سوی خانم دکتر سارا دوفک ارائه خواهد شد.

کنفرانس یادشده در تالار موسسه مایند واقع در خیابان پنجاهم شهر ساکرامنتو برگزار می‌شود و در کنار آن پارکینگ رایگان نیز برای علاقه‌مندان به خصوص خانواده‌ّای دارای فرزندان اوتیسم فراهم است.
بنیاد SC از تمامی خانواده‌هایی که به نوعی با اختلال اوتیسم و دیگر اختلالات ذهنی سر و کار دارند می‌خواهد نسبت به حضور و نیز اطلاع‌رسانی درباره این کنفرانس پشتیبانی‌های لازم را مبذول بدارند.

پشتیبانی شما مخاطبان گرامی از فعالیت‌های بهداشتی سلامتی بنیاد Senses Cultural به ما این امکان را می‌دهد که بسترهای بهتری برای انجام کیفی و بیشتر این گونه کنفرانس‌ها و نشست‌ها فراهم کنیم .ما از هر گونه کمک و پشتیبانی برای آگاهی‌بخشی برنامه‌های ما در زمینه اختلالات ذهنی و به خصوص اوتیسم استقبال می‌کنیم و می‌توانیم این برنامه‌ها را در آمریکا و نیز ایران و خاورمیانه و سطوح بین‌المللی ادامه بدهیم.
بنیاد Senses Cultural سازمانی غیر انتفاعی تحت مجوز(لیسانس)(IRS 501(c)(3) قرار دارد. و تمام کمک‌های مالی مشمول کسر مالیات می‌شود. علاوه بر آن سازمان ما با مجوز اوفک (OFAC License No. 1A-2016-334150-1) از خزانه‌داری آمریکا را دارد که به ما این امکان را می‌دهد که در زمینه‌های بهداشت و سلامت با نهادهای دیگر کشورها از جمله ایران نیز همکاری داشته باشیم.

لطفا چک و کمک‌های نقدی یا کارت‌های بانکی را از طریق PayPal  به حساب Senses Cultural پرداخت کنید یا با سرکشی به سایت و نیز فیسبوک این کمک‌ها را ارائه کنید.

تاريخ: ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
كليد‌واژه‌ها: رندی هگرمن | کارگاه زندگی با اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: