تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




گزارش تصویری نوشتاری از نخستین کنفرانس زندگی با اوتیسم در موسسه مایند کالیفرنیا

Senses Cultural: روز یکم آگوست فرصتی فراهم شد تا بیش از ۵۰ تن از اهالی شهر ساکرامنتو و دیویس در تالار موسسه مایند گرد هم آیند تا شنونده نخستین کنفرانس زندگی با اوتیسم باشند. مخاطبانی که در میان آنها  علاوه بر والدین کودکان اوتیسمی بودند متخصصان و چهره‌های جوانی که علاقه‌مند به همکاری و معاونت افزونتر در این پروژه مرتبط با سلامت و بهداشت جامعه بودند.

Tata Monfared

کنفرانس با سخنان طاهره منفرد، مدیر و بنیانگذار بنیاد SensesCultural آغاز شد. خانم منفرد در سخنان خود به تلاش‌هایی که در ایران و نیز چند کشور خاورمیانه و نیز اروپا برای پیشرفت وتوسعه و بهبود فعالیت‌های مرتبط با کودکان و خانواده‌های مرتبط با اوتیسم و ناتوانی‌های ذهنی انجام شده است اشاره کرد.

Tata & Abdoto

او از آقای دکتر لئونارد عبدتو(Dr. Leonard Abbeduto) ریاست موسسه مایند از دانشگاه دیویس به جهت نگاه و نگرش جهانی و نوعدوستانه د رایجاد ارتباطات جهانی قدردانی کرد که با فراهم کردن امکانات پشتیبانی از این کنفرانس، تالار کنفرانس را در اختیار این رخداد مهم قرار داد و از آن مهمتر تفاهم‌نامه همکاری را با بنیاد SensesCultural امضاء کرد که به همکاری‌های جدی‌تر در آینده منجر خواهد شد. سپس دکتر عبدتو به جایگاه آمد و نکاتی را درباره این کنفرانس و نحوه همکاری موسسه مایند با بنیاد Senses Cultural بیان کرد.

خانم منفرد همچنین از خانم دکتر مرضیه فرقاني به خاطر شرکت و همیاری در کارگاه‌ه‌های ایران، که از سوی بنیاد Senses Cultural تهمید شده بود، قدردانی کرد و نیز گفت: همكاري دكتر محمد نامي از مشاورين علمي SC و مدير مركز مغر و اعصاب دانشگاه پزشكي شيراز هم در این مدت بسیار خوب و مفید بود که جا دارد در اینجا از ایشان هم قدردانی کنم.

دکتر محمد نامی به جمع مشاوران بنیاد Senses Cultural پیوست

به گفته خانم منفرد این توافقنامه برنامه‌هایی را برای  ارتقاء همکاری علمی با موسسات در ایران و سایر نقاط دنیا در زمینه‌های آموزش، درمان و تحقیقات مربوط به اختلالات عصبی، مانند اوتیسم و سندرم X شکننده تشریح می‌کند. توافق مورد نظر بر موارد زیر استوار است:
تبادل اساتید دانشگاهی
تبادل دانشجویان
تبادل اطلاعات و دانش از جمله مقالاتی که در نشریات علمی به چاپ می‌رسند و یا تهیه مقالات برای نشریات علمی.
مشارکت و همراهی در برگزاری کنفرانس‌ها و یا کارگاه‌های مرتبط با فعالیت دو طرف و پروژه «ایجاد کارگاه‌های آموزشی  با تاکید روی خانواده‌های خاورمیانه و مهاجرین»

Dr.Randi hagerman

دکتر رندی هگرمن مدیر گروه پژشکی موسسه مایند و عضو هیات مدیره بنیاد Senses Cultural  دیگر سخنران این مراسم بود که پیش از ارائه سخنرانی اصلی خود در گفتاری کوتاه به تشریح برخی دستاوردهای سفر اخیر خود به تهران پرداخت.

دکتر رندی هگرمن از همکاری‌های خود با بنیاد Senses Cultural می‌گوید

خانم هگرمن مدیریت و هدایت بخش علمی این فعالیت‌ها را بر اساس شواهدی که از جمعیت‌های مردمان خاورمیانه در منطقه بزرگ ساکرامنتو وجود دارد بر عهده خواهد داشت.

Dr.Hagerman

خانم هگرمن سخنرانی خود را با موضوع «درمان‌های پزشکی و درمان های هدفمند در اختلال طیف اوتیسم و سندرم X شکننده» برای حاضران و با استفاده از نمودار و جدول‌های متعدد ارائه داد و در پایان نیز به چند پرسش پاسخ گفت.

Dr.Forghani

سخنران بعدی خانم دکتر مرضیه فرقانی عضو مشاوران بنیاد Senses Cultural  بود. او که هم اکنون در بیمارستان کایزر رنچو کوردوبای کالیفرنیا فعالیت می‌کند، درباره «استيگما يا نگرش منفي اتيسم بين مهاجرين و نقش قوميت و فرهنگ : و چگونه نتيجه يافته‌ها را در اختیار خانواده‌هاي مهاجر قراردهیم» سخن گفت. او که اخیرا سفری به ایران داشت همراه با این سخنرانی بازخوردهای خانواده‌ها نیز در سخنرانی خود برای حاضران را تشریح کرد.

Dr. Marsha Chinichian
مهارت‌های والدین در فرهنگ مردم خاورمیانه دیگر سخنرانی این کنفرانس بود که از سوی خانم دکتر مارشا چینی‌چیان ارائه شد. خانم چینی چیان پاییز سال گذشته از سوی بنیاد Senses Cultural در سومین کنفرانس اوتیسم در تهران شرکت کرد و در کنار آن کارگاهی با تمرکز بر اوتیسم و مهارت‌های والدین در کنترل افراد مبتلا به این اختلال برگزار کرد.

Dr.Dohak

«رفتار درماني در ناهنجاري اوتيسم و آموزش و تعليم والدين كودكان مبتلا به اوتيسم» آخرین سخنرانی این کنفرانس بود که از سوی خانم دکتر سارا دوفک ارائه شد.

R. Miller

پیش از سخنرانان اصلی رابرت میلر، مشاور اجرایی بنیاد Sense Cultural ضمن توضیحاتی درباره این کنفرانس به دو نوبت سفر خود به ایران و شرکت درکنفرانس‌های نخست و سوم اوتیسم اشاره کرد.

گزارش تصویری از سومین کنفرانس بین‌المللی اوتیسم در تهران باحضور اساتید آمریکایی و تیم اعزامی بنیاد Senses Cultural

بر اساس این گزارش نقطه اشتراک تمامی سخنرانان تاکید بر فهم و رعایت و احترام نهادن به ویژگی‌های فرهنگی افراد در خانواده‌‌های آنها بود و اینکه هنگام اجرای طرح درمان باید  به فرهنگ آنها توجه کرد.همچنین هنگام آموزش و درمان باید از افراد خانواده( به خصوص پدر و مادر) به عنوان یک همکار در درمان کودک استفاده کرد تا بتوان نتیجه مطلوب‌تری گرفت.

بنیاد Senses Cultural برنامه‌های آموزشی فرهنگی مناسبی را در آینده  برای سازماندهی کارگاه ها و کنفرانس های بیشتر برای خانواده‌هایی در نظر دارد که در خاورمیانه زندگی کردند یا می‌کنند. این نهاد همچنین برنامه‌هایی را برای افرادی که به صورت حرفه‌ای در این موضوعات فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته است.

Gather to all

بر اساس این گزارش در این کنفرانس علاوه بر سخنرانان و مخاطبان،‌مهمانان ویژه‌ای هم حضور داشتند که از جمله آنها می‌توان به خانم Delaine Eastin اشاره کرد که پیش از این نامزد فرمانداری کالیفرنیا شده بود.

Den &tata

او در سخنانی تشویق ‌امیز به سابقه آشنایی خود با مدیر بنیاد Senses Cultural اشاره کرد گفت که از نزدیک این فعالیت‌ها را دنبال کرده و به خاطر حمایت از این تلاش‌ها در این کنفرانس حاضر شده است تا بگوید که این فعالیت‌ها می‌تواند جامعه ما را به سمت صلح و‌آرامش و دوستی افزونتری سوق دهد.

همچنین دانیل راکرز(Daniel Rockers) که از جمله اعضای مهم انجمن روانشناسی کالیفرنیا است که در دوره‌ای مدیریت این انجمن در ایالت کالیفرنیا را بر عهده داشت.

Food for all

بنیاد Senses Cultural  قصد دارد تلاش‌های خود برای خانواده‌هایی که  با تأثیر از اختلالات اوتیسم و دیگر اختلالات ذهنی دست و پنجه نرم می‌کنند، ادامه دهد. برگزاری اولین «کنفرانس زندگی با اوتیسم» نخسیتن گام در این مسیر طولانی اما دوست‌داشتنی است و برنامه أينده ما پروژه «ایجاد کارگاه‌های آموزشی  با تاکید روی خانواده‌های خاورمیانه و مهاجرین» خواهد بود که توافقنامه‌های اولیه آن با موسسه مایند حاصل شده و به زودی فعالیت‌های آن آغاز می‌شود.

تاريخ: ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
كليد‌واژه‌ها: رندی هگرمن | طاهره شفیعی منفرد | کارگاه زندگی با اوتیسم | موسسه مایند دانشگاه دیویس
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: