تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




گزارش کارگاه آموزشی بنیاد سنسس کالچرال(احساسات فرهنگی) اوتیسم در خاورمیانه

Autism with a middle eastern focus-report-3

چهارشنبه 8 ماه می 2019

5:30-8:00 بعداز ظهر

انجمن زرتشتیان ساکرامنتو

گزیده :

در روز هشتم ماه می در سال 2019 بنیاد احساسات فرهنگی(سنسس کالچرال) کارگاهی آموزشی  با عنوان اوتیسم از دیدگاه خاور میانه برگذار کرد.در این کارگاه کارشناسان و متخصصین برای بررسی آخرین موضوعات در خصوص اوتیسم گرد هم آمدند و برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده های مبتلا به اوتیسم در خاورمیانه وآسیای مرکزی و سایر ناهنجاری های تحول اعصاب(اختلالات عصبی تکاملی) پیشنهاداتی ارائه دادند.

روبرت میلر بیمار و مشاور حقوقی بنیاد سنسس کالجرال این برنامه آموزشی را اداره کرد.این گفتار بر روی تحقیقات موفقیت آمیز به منظور درک بهتر علل اوتیسم ، معالجات آزمون شده و حقوق افراد مبتلا به اوتیسم برای خانواده هایی از خاور میانه که در کالیفرنیا زندگی میکنند,چالش های مادران پناهنده با فرزندان مبتلا به اوتیسم و موانع فرهنگی و تروماها متمرکز شده است.

سخنرانان:

این کارگاه در چهار بخش با اداره دکتر رندی هگرمن مدیر پزشکی موسسه مایند یو سی دیویس ، دکتر امیر رمضانی متخصص روانشناسی بالینی و رفتاری که حوزه تحقیقاتش تلفیق درمان رفتاری-شناختی و عصب روانشناسی برای بهبود شرایط مزمن پزشکی ، اختلالات شناختی و عصب شناختی فرهنگی ld می باشد.نسترن میلانی دستیار محقق در یوسی دیویس ,و بهمراه جسیکا تلز مشاور حقوقی مدنی افراد معلول از اداره دفاع از حقوق مشتریان .

نسترن میلانی آسیب های مهاجرتی در کودکان میتلا به اوتیسم ودیگر اختلالات عصبی را مورد بررسی قرار داد .جسیکا تلز در مورد اهمیتی که سازمانش به جوامع آسیب دیده ازاختلالات عصبی و اوتیسم و همچنین کودکان با مراقبتهای ویژه می دهد را مورد بحث قرار داد.دکتر امیر رمضانی موانع فرهنگی خاورمیانه و تاثیرش بر روی تشخیص زود هنگام و در مان موثر را بر شمرد و دکتر هگرمن برخی از علل اوتیسم ، بعضی از منشا ژنتیکی مرتبط با این بیماری  و درمان اوتیسم و مراکزی که تحت حمایت بنیاد سنسس کالچرال برای تشخیص زودهنگام و درمان موثر که حائز اهمیت بوده است را مورد بررسی قرار داد.


تقدیر و تشکر:

بنیاد سنسس کالچرال از انجمن زرتشتیان ساکرامنتو برای برگزاری این کارگاه و حمایت اعضای انجمن و مشاوران ،خانم ناهید افشار کارشناس روابط عمومی،خانم منیژه بهزیز فعال اجتماعی و پشتیبانی از گروه حرفه ای عکاسی سنسس کالچرال آقای علی طاهری و خانم مریم اسکویی قدردانی و تشکر کرد.


درباره بنیاد احساسات فرهنگی(سنسس کالچرال):

سنسس کالچرال بنیاد خیریه آمریکایی با مجوز رسمی   (IRS)( C ) (3)میباشد که فعالیت آن به ارائه آموزش بهداشت و به اشتراک گذاری آخرین تحقیقات متخصصان پزشکی خاورمیانه و چند فرهنگی در زمینه اوتیسم و ناهنجاری های تحول اعصاب اختصاص داده شده است.این سازمان از خانواده ها،جوامع و ارائه دهندگان خدماتی که به دنبال راهکارهای مبتنی بر شواهد برای پاسگویی به نیازهای بیماران  مبتلا به اوتیسم و یا اختلالات مرتبط حمایت می کند.سنسس کالچرال با مراکز تحقیقاتی در ایالات متحده و بین المللی برای افزایش فهم و هوشیاری، پیشگیری، مراقبت و درمان ناهنجاری های تحول اعصاب همکاری می کند.

این بنیاد با حمایت از برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد که باعث گرد هم آمدن ارائه دهندگان خدمات پزشکی، مراقبین، جوامع چند ملیتی و چند فرهنگی و دیگر افراد علاقه مند به حمایت از سازمان می باشند، آخرین اطلاعات موجود از تحقیقات در حال انجام و مطالعات بر روی این موضوع را به اشتراک می گذارد.

بنیاد سنسس کالچرال با بالا بردن سطح آگاهی و حمایت از منابع مجاز دولتی برای کمک به خانواده هایی از خاورمیانه که در کالیفرنیا زندگی می کنند را افزایش می دهد و دسترسی این خوانواده ها در ایالات متحده آمریکا به امکانات موجود برای خدمت به کودکان با بیماری های خاص مانند اوتیسم، ناهنجاری های تحول اعصاب، سندروم داون و سایر اختلالات را بهبود می بخشد.

بنیاد احساسات فرهنگی حامی نمایشگاه هنر برای اوتیسم می باشد و با برگذاری کارگاه های متعددی در خاورمیانه و ایالات متحده امریکا با گرد هم آوردن بیماران و خانواده هایشان، کارشناسان این زمینه، متخصصان رفتاری، متخصصین گفتار درمانی و روان درمانی، پزشکان و روانپزشکانی که در این شاخه فعالیت می کنند، سطح آگاهی را بهبود می بخشد. برای اطلاعات بیشتر از سایت زیر استفاده نمائید.

www.sensescnltural.org


درباره انجمن زرتشتیان ساکرامنتو :

انجمن زرتشتیان ساکرامنتو با فراهم کردن مکان و امکانات لازم  برای گردهم آمدن خانواده های زرتشتی  به آنان این امکان را میدهدکه علاوه بر تطبیق با جامعه آمریکا, فرهنگ و زبان زرتشتی را نیز حفظ کند. این انجمن برنامه های مختلف، فعالیت ها  و خدماتی را بر اساس آموزه ها و چارچوب باورهای زرتشت ارائه می دهد.

رسالت این انجمن منجر به رشد و تربیت نسلی از زرتشتیان می شود که هم پایبند ریشه ها و اصل فرهنگ زرتشتی بوده و هم شهروندانی پویا و فعال برای جامعه باشند.

برخی از مهمترین اهداف این انجمن عبارتند از ارائه و آموزش اندیشه های زرتشت,ارتقاء و توسعه خدمات اجتماعی، مذهبی و آموزشی,کارها و فعالیت های تفریحی.این انجمن حرمت نفس و اعتماد به نفس جامعه زرتشتی را بالا برده و مراسم های فرهنگی ومذهبی اعم از نوروز ,مهرگان,یلدا و تیرگان را جشن می گیرد.و نیز حامی رویدادهایی از قبیل پیکنیک های خانوادگی ,کلاس های دینی,جلسات بحث و گفتگو , کلاس های آشپزی و شیرینی پزی,برنامه های ورزشی و کلاس های رقص می باشد.برای اطلاعات از این انجمن به سایت زیر مراجعه فرمایید.

http://sacza.org/

تاريخ: ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
كليد‌واژه‌ها: اوتیسم | پروژه‌های احساسات فرهنگی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: