تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




مشارکت بنیاد Senses Cultural در کارگاه تعاملی مرتبط با اوتیسم در شیراز

 

Interactive workshop sensesSenses Cultural: با مشارکت بنیاد Senses Cultural و حضور چند نهاد بهداشت و سلامت علمی و دانشگاهی و  پشتیبانی موسسه سلامت مغز دانا، کارگاه تعاملی «مهارت‌های فرزند‌پروری در والدین کودکان مبتلا به اوتیسم»  روز ۱۱ اردیبهشت امسال در شیراز برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این کارگاه دکتر مرضیه فرقانی، دارای دکتری اختلالات تکاملی عصبی و رفتاری کودکان( با تمرکز بر اوتیسم) در بیمارستان کایزر کالیفرنیا به عنوان عضو و  از طرف بنیاد Senses Cultural در این کارگاه حضور دارد و تجربه‌ها و دانش خود در مواجهه با کودکان اوتیسم را با مخاطبان ایرانی و به خصوص والدین کودکان مبتلا به اوتیسم و در میان خواهد گذاشت.

همچنین دکتر محمد نامی از مشاوران هیات مدیره بنیاد Senses Cultural و مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیر شاخه فارس انجمن علوم اعصاب ایران نیز از دیگر سخنرانان این کارگاه تعاملی است که تجربه‌‌های خود در این زمینه را با شرکت کنندگان در میان می‌گذارد.

این کارگاه  نخستین همکاری بين بخش موسسه سلامت مغز و SC در ايجاد ارتباطات علمي و تحقيقي مشترك با همراهی دكتر محمد نامي و هيات متخصصان SC براي كمك به والدين درگير با اختلال اوتیسم است.

این همکاری در پی عقد تفاهم‌نامه بین موسسه سلامت مغز دانا و بنیاد Senses Cultural،  به نمایندگی از موسسه مایند، دانشگاه یو سی دیویس کالیفرنیا (UC DAVIS) در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزش و پژوهشی مشترک، تمهید شده است که برگزاری کارگاه‌‌های مقطعی از جمله مواد این تفاهم‌نامه‌ است.

هدف از برگزاری این کارگاه افزایش آگاهی و مهارت‌های فرزندپروری والدین کودکان مبتلا به اوتیسم است. محتوای کارگاه شامل بررسی چالش‌های شناختی و رفتاری کودکان مبتلا به اتیسم، پیشرفت‌های مرتبط با رویکردهای نوین بازتوانی عصب روان شناختی و استفاده از فناوری‌های عصبی و رفتاری در جهت بهبود تعامل  با این کودکان است.

برابر اطلاعیه‌ای که منتشر شده است، متقاضیان، به ویژه مادران دارای کودک اوتیستیک، می‌توانند تا دهم اردیبهشت‌ماه ثبت نام کنند.

کارگاه روز ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی لینک درباره نحوه و شرایط شرکت در این کارگاه اطلاعات دقیق‌تری کسب کنند.

بنیاد Senses Cultural پیش از این کارگاه یک روزه «زندگی با اوتیسم» را با حضور استادان و متخصصانی از دانشگاه دیویس در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرده بود.

تاريخ: ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
كليد‌واژه‌ها: کارگاه زندگی با اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: