تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بنیاد SensesCultural و فعالیت‌هایی برای مادران

Senses Cultural: همچنانکه در ایران روزی به نام مادر ثبت شده است، در بقیه جهان نیز روزی به نام مادر تعیین شده‌است تا برخی از ارزش‌های انسانی و معنوی‌ای که ماحصل تلاش‌ها و زحمات مادران در هر سن و نام و مقامی است، یادآوری شود. یادآوری این روز و روزهای نمادین و سمبلیکی از این دست، فرصتی است برای همه ما که قدر و ارج و قرب برخی تلاش‌هایی را بدانیم که شاید کمتر به آن به شکل ویژه فکر کرده باشیم.  مادران، اما تنها در عرصه‌های فردی نیست که مادری می‌کنند، فرزند می‌پرورانند و بزرگ و برومندشان می‌کنند، بلکه ورود آنها به عرصه‌های اجتماعی و فعالیت‌ در حیطه‌های به خصوص بهداشت و سلامت از توسعه دغدغه‌های آنها از حیطه‌ای فردی به حیطه‌ای اجتماعی خبر می‌دهد، گویی مادری که دست به تاسیس نهادی خیریه، یا نهادی مدنی در حمایت از کودکان و مادران همنوع خود می‌زند، در عمل ضمن درک آن نگاه فردی و مادرانه در تلاش است که برای درمان و کاستن از آلام همان مادران، این نگاه را به حیطه های بزرگتری توسعه دهد. چنانکه در همین بنیاد Senses Cultural یک مادر به عنوان مدیر وبنیانگذار اصلی آن، در پی توسعه فعالیت‌های سلامت و بهداشت در عرصه‌های بزرگتر و اجتماعی برآمد و سالیانی است که وقت و انرژی و توان خود را برای چنین کار عام‌المنفعه‌ای صرف کرده و البته با رضایت خاطر بر پای این نهال آب می‌افشاند تا هر روز بزرگتر و برومندترش کند، همانند همان طفلی که روزی در گهواره بود و پستان به دهن می‌گرفت و اکنون جوانی برومند و بزرگ شده است.

روز مادر و چاره جویی برای مادران خسته دارای کودکان اوتیستیک

در چند سالی که فعالیت‌های بنیاد Senses Cultural روی پروژه‌های مرتبط با اوتیسم متمرکز شده است، سهم و نقش مادران در مواجهه با این اختلال و مدیریت آن در خانواده و فشار بسیار بالایی که از این ناحیه بر آنها وارد می‌شود را از نزدیک لمس کرده و پی برده است که تا چه اندازه یک مادر از تمامی آنچه که خود دارد و می‌خواهد می‌گذرد تا فرزندش اندکی فراغت خاطر بیشتری داشته باشد.

 

در تمامی کارگاه‌ها و سمینارهای داخلی و بین‌المللی که بنیاد Senses Cultural در ایران و یا دیگر نقاط جهان برگزار کرد، و نحوه ارتباط افراد با متخصصان و کارشناسان ما نشان داده است که تا چه اندازه مادران پی‌گیر و کنجکاوند تا بر اطلاعات و دانش خود بیفزایند تا بتوانند در درازمدت آن را در زندگی روزمره خود و در ارتباط با فرزندانشان به کار گیرند. به همین دلیل است که یکی از برنامه‌های درازمدت ما تزریق این آگاهی‌ها از طریق برگزاری‌ کارگاه ها و سمینارهای کاربردی و علمی است، چون می‌دانیم که این برنامه‌ها تا چه اندازه می‌تواند به مادران دارای کودک اختلال ذهنی یا اوتیستیک کمک کند که فرزندانشان را بهتر و نیکوتر تربیت کنندو رشد دهند.

برگزاری کارگاه‌های دوم و سوم زندگی با اوتیسم از سوی بنیاد Senses Cultural

بنیاد Senses Cultural خرسند است که همزمان با روز جهانی مادر به اطلاع شما مخاطبان و به خصوص مادران گرامی دارای فرزند اوتیستیک برساند که ما برخی فعالیت‌های علمی‌تازه‌ای را با بنیاد مایند در دانشگاه دیویس کالیفرنیا آغاز کرده‌ایم که برگزاری سمیناری در زمینه اوتیسم با همکاری موسسه مایند در شهر ساکرامنتو در ماه اگوست از جمله آنهاست.

این سمینار در راستای هدفی است که ما از قبل طراحی کرده‌ایم که همانا کمک به مادران دارای کودکان اوتیستیک در ایران و خاورمیانه است تا از پرتو آن برخی اطلاعات و تجربیات تازه‌ای که از طریق متخصصان کارشناسان در زمینه اوتیسم به دست‌آمده است در این سمینار در اختیار مخاطبان گرامی قرار گیرد.

تاريخ: ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
كليد‌واژه‌ها: بهزیستی مادران کودکان اوتیسمی | روز مادر در آمریکا | کارگاه زندگی با اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

احمد داودی
بنده در این وادی 20 سال تجربه و دانش شناخت و تشخیص و کا با کودک دارای اختلال اوتیسم دارم با درخواست شما می تونم همکاری کتم