تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




روزی ویژه برای کارن ابوزید در یک بنیاد آمریکایی

Screen Shot 2015-09-14 at 1.58.59 PMسایت (International Women Associates (IWA که در زمینه معرفی زنان تاثیرگذار آمریکا و چهان فعالیت می‌کند، خانم کارن ابوزید را معرفی و از او به عنوان بانویی تاثیرگذار یاد کرده  و اعلام کرده که روز ۲۷ اکتبر در مراسمی  از این بانوی فعال در زمینه مسائل بشردوستانه تقدیر خواهند کرد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی این موسسه در حالی روز ۲۷ اکتبر چنین برنامه‌ای را برای خانم ابوزید در نظر گرفته است که بیش از یک ماه قبل در نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه که از سوی بنیاد احساسات فرهنگی برگزار می‌شود، خانم ابوزید معرفی و نمایشگاه نیز به نام و یادش برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه در دانشگاه سانفرانسیسکو

دکتر کارن کانینگ ابوزید یکی از اعضای فعال سازمان ملل در زمینه کمک‌های انساندوستانه، به خصوص به کودکان و زنان به شمار می‌رود که بیش از سه دهه را در سخت‌ترین شرایط در کشورهای آسیایی و آفریقایی و منطقه بالکان گذراند.

او بعد از گذراندن مقدمات تحصیلی به دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا رفت و توانست فوق‌لیسانس مطالعات اسلامی را از این دانشگاه به دست آورد  و نیز توانست به دلیل کوشش‌های مجدانه‌ای که در همکاری های بین‌المللی داشت  دکترای افتخاری از دانشگاه پادوآ بگیرد.

 آغاز حرکت بشردوستانه کارن ابوزید به ۳۴ سال قبل باز می گردد که او در  سال ۱۹۸۱ در سودان به عنوان همکار سازمان ملل کار خود را شروع کرد.

بعد از آن او ۱۰ سال از عمر خود را برای آموزش به کودکان و زنان بی‌سواد در کشورهای اوگاندا و سودان صرف کرد، چرا که معتقد بود هر چه فقر و نکبت و مسکنت است از فقدان  دانش و سواد ناشی می‌شود. او آگاهی بخشی و سوادآموزی را  گام مهم و نخستین برای بیرون آمدن از دیوار بلند فقر می‌دانست.

 ۱۰  سال تجربه در این دو کشور و‌آشنایی با مسائل و مصائب آنها به او این انگیزه را بخشید که به کشورهای همجوار و دارای مشکلات یکسان با شهروندان کشورهای سودان و اوگاندا  برود تا بخشی دیگر از دغدغه‌های بشردوستانه‌اش را در آن کشورها استمرار بخشد. کارن به کشورهای چاد، اتیوپی و غنا رفت تا این وظیفه را در آن کشورها نیز به سامان برساند. طبیعی است که کار در این کشورها و در چنان شرایط سختی که انواع بیماری‌ها و گرفتاری‌ها و جنگ بروز و ظهور مزمن و ریشه‌داری دارند طاقت‌سوز و دشوار است اما او محکم و استوار به کار خود ادامه می‌داد.

برای اطلاعات بیشتر درباره خانم ابوزید لینک زیست نامه کارن کانینگ ابوزید را درسایت احساسات فرهنگی بخوانید.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
كليد‌واژه‌ها: زنان تاثیرگذار | کارن ابوزید
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: