تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




سخنرانی درباره فرهنگستان زبان فارسی در مریلند

Senses Cultural: سایه اقتصادی‌نیا  روز ۱۱ نوامبر در  مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه مریلند درباره فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانی خواهد کرد.

sayehخانم اقتصادی‌نیا از جمله منتقدان ادبی است که قرار است در این گفتار اطلاعاتی دقیق و علمی درباره فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارايه کند.

هدفِ این گفتار آشنا کردن مخاطبان با فعالیت‌ها و وظایف فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. در این گفتار قرار است ابتدا دپارتمان‌های فرهنگستان  معرفی شده  و فهرستی از مهم‌ترین آثار پژوهشیِ منتشر شده در فرهنگستان برای مخاطبان ارائه شود.

تمرکز بر مهمترین وظایف فرهنگستان از جمله واژه گزینی و کمیته‌های مختلف و تخصصی که در این زمینه فعالیت‌دارند و نیز دستور خط فارسی که سال‌هاست فرهنگستان در این زمینه کار جدی کرد و چند سال قبل هم نخستین نسخه دستور خط فارسی را منتشر کرد، از جمله دیگر موضوعاتی است که این منتقد ادبی در این سخنرانی ارايه خواهد کرد.

این موضوعات به خصوص برای علاقه‌مندان به زبان فارسی و دانشجویان ادبیات فارسی که در منطقه مریلند فعالند مفید فایده خواهد بود.

پیش از این دکتر احمد کریمی حکاک با حضور در کتابخانه کارمایکل ساکرامنتو و ضمن سخنانی درباره ادبیات فارسی به مروری بر تاریخچه فرهنگستان‌های مختلف پرداخته و از جمله درباره فرهنگستان بعد از انقلاب ایران( از سال ۱۳۶۹ به بعد) ارزیابی و تحلیلی ارائه کرد.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
كليد‌واژه‌ها: دکتر احمد کریمی حکاک | سایه اقتصاد نیا | مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه مریلند
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: