تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




پیام تبریک اوباما برای ازدواج دستیار ایرانی‌اش

Sensescultural: داستان چهار بانوی ایرانی حاضر در کاخ سفید به جاهای خوشتری رسیده است و تازه‌ترین خبر درباره یکی از این افراد این است که باراک اوباما که ما‌ه‌های اخر ریاست‌جمهوری خود را می‌گذراند همزمان با ازدواج یکی از این چهاربانو، برایش پیام تبریک ویدئویی مستقیمی فرستاده است تا بگوید که همچنان به یاد ایران و ایرانی است. در این تبریک فضایی شادمانه و طنز‌آمیز بر پیام اوباما سایه افکنده است تا تناسب آن با جشن و شادی عروسی فریال گواشیری تکمیل شود.

بر اساس گزارشی که یکی از هواداران و دنبال‌کنندگان فیس بوک Sensescultural برای ما ارسال کرده است«فریال گواشیری، دستیار ایرانی تبار باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در روز ازدواجش، پیامی ویژه از رئیس جمهور دریافت کرد.»

آقای اوباما در پیامی ویدئویی، پیوند فریال و همسرش محمد (مو) میرقهاری را تبریک گفت. پرزیدنت اوباما در این پیام گفت: «فریال ، میخواهم به تو و مو تبریک بگویم در این روز. من و میشل خیلی دوست داشتیم با شما جشن بگیریم. اما می‌دانم که سرت به اندازه کافی شلوغ هست که من و مأموران حفاظتی هم بخواهیم اضافه شویم. در ضمن بد نیست چند روزی را از رئیست دور باشی. می‌خواهم بدانی که بهت افتخار می‌کنم و خیلی خوشبخت هستیم که تو را در زندگی‌مان داریم؛ حضور شادمانه و لبخندت را که هر روز صبح زمانی که وارد دفترم می‌شوم، لبخند دلپذیرت را می‌بینم و با اینکه هر روز نمی‌توانم بگویم اما امروز می‌توانم بگویم که ازت ممنونم. اگر بتوانی من را تحمل کنی، حتما مو را هم می‌توانی تخمل کنی. و مو ! تو هم بدان که من مراقب فریال هستم پس خراب کاری نکن. من و میشل به شما تبریک می‌گوییم و دوستتان داریم.»

در جشن عروسی فریال گواشیری، اندی خواننده پرآوازه موسیقی پاپ نیز با شینی همسرش حضور داشت و اجرا کرد.

فریال گواشیری ، از سال ۲۰۱۴ به عنوان دستیار شخصی رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید مشغول به کار شد. او، سفرهای خارجی و ملاقات های پرزیدنت اوباما را برنامه ریزی می کند. همچنین در هماهنگی رویدادهایی مانند جشن نوروز در کاخ سفید نقش دارد.

از چهار بانوی ایرانی شاغل در کاخ سفید چه می‌دانید؟

فریال در سال ۲۰۰۷ در کمپین انتخاباتی باراک اوباما و ستاد انتخاباتی او در شیکاگو مشغول فعالیت شد. پس از انتخابات، گواشیری در شورای امنیت ملی کاخ سفید به عنوان مشاور ارشد بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی، مشغول به کار شد و سپس مشاور ارشد رئیس دفتر کاخ سفید و مدیر بازدیدها در شورای امنیت ملی شد

فریال گواشیری عضو فعال بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار نیز هست و به زبان فارسی مسلط است.

او در یکی از کنفرانس‌های سالانه این بنیاد گفت که قصد دارد پس از پایان دوران خدمتش در کاخ سفید، به عنوان معلم یا یک فعال خدمات اجتماعی مشغول کار شود.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
كليد‌واژه‌ها: باراک اوباما ۲۰۱۶ | زنان
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: