تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




دعوت به دیدن از نوعی دیگر

هر نهاد و سازمان و موسسه‌‌ای تعریفی از کارهای خود دارد و بر اساس هدف‌های که از ابتدا در نظر گرفته است، فعالیت‌های خود را تعریف و سازماندهی می‌کند.بنیاد احساسات فرهنگی نیز نهادی است که یکی از هدف‌هایش را معرفی هنر زنان خاورمیانه و به خصوص ایران قرار داده است.

zeynab-arabi-photo

اگر با همین تصور به برگزاری نمایشگاه عکس این بنیاد نظر بیفکنید، در خواهید یافت که چرا ما به دنبال چنین برنامه‌هایی هستیم. بنیاد احساسات فرهنگی با تمرکز بر زنان جهان و با تشکيل شبکه‌های ارتباط ملی و بین‌المللی از هنرمندان، دانشمندان و مدافعان فرهنگی ، اهتمام به برگزاري رخدادهايي مي‌کند که در آنها ،آثار این دسته از هنرمندان ، پژوهشگران و اهل اندیشه و تفکر را در معرض دید مخاطبان در سراسر مرزهای جغرافیایی و اجتماعی قرار دهد.

یکی از خصلت‌های هنر و هنرمند این است که کارش در پسله وپستو نمی‌ماند و اصولا هنرمند آفریده شده است که دیده شود و این دیده شدن نیازمند بسترهایی است و احساسات فرهنگی می‌تواند در حد توان و بضاعت خود ، بخشی ازاین کار و وظیفه را بر دوش گیرد.

پیش از این برخی از زنان و دختران عکاس ایرانی توفیق‌هایی در گوشه و کنار جهان به دست آوردند، مثل  دریافت مدال طلای  خانم زینب عربی در بخش آزاد عکاسی مطبوعاتی (فتوژورنالیسم) از سویی یکی از عکس بدون عنوان زینب عربی موفق شده تا مدال طلای فتوژورنالیسم جشنواره بین‌المللی انجمن عکاسی آمریکا PSA2010 را در سال 2010 از آن این عکاس و کارگردان سینما کند.

یا چرا جای دوری برویم همین چند ماه قبل خانم حمیده ذوالفقاری عکاس خوشنام ایرانی که این روزها عکس زیبای او از یک دختر بلوچی نقشبند اصلی پوستر نمایشگاه عکس احساسات فرهنگی شده است، نیز در جشنواره معتبر عکاسی پاریس مدال طلا گرفت و بسیاری از عکاسان نامی را پشت سر گذاشت.

توسعه فضای مجازی و دسترسی زنان عکاس به این امکانات و نیز گسترش روزافزون امکانات مبادله‌‌آی فرصتی را فراروی عکاسان زن قرار داده است که بتوانند ظرفیت‌های هنری خود را بیشتر در معرض قضاوت افکار عمومی و البته رقابت‌ها و جایزه‌های خاص قرار دهند.

ما البته اهداف دیگری هم از برگزاری این نمایشگاه داریم که به شکل خلاصه می‌توان آن‌ها را اینچنین برشمرد:

ارتقای درک فرهنگ‌ها با رويکرد به هنر.

تشريک ایده‌ها وتعاملاتسازنده در راه خلق جهانی صلح‌آمیزتر.
این کار هنگامی بیشتر جلب توجه خواهد کرد که ما این نمایشگاه را درمعرض دید شهروندان آمریکایی قرار دهیم که به دلیل تبلیغات گسترده ایران‌هراسانه و خاورمیانه‌هراسی و اسلامی‌هراسی عموم آنها درک یکطرفه ای از مردمان خاورمیانه دارند و این نمایشگاه‌‌ها می‌تواند ترک‌هایی جدی در این درک و دریافت‌ها ایجاد کند و دعوتی باشد برای نوعی دیگر دیدن به مردمان خاورمیانه و ایران.

از جمله این فرصت‌ها برگزاری نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه در تالار معروف دانشگاه دیویس است که قرار است از نیمه اکتبر 2014(13 روز دیگر)تا پایان ماه نوامبر در  همین مکان برگزار شود.خبرهای بیشتر درباره این نمایشگاه را از طریق همین سایت و نیز سایت انگلیسی بنیاد احساسات فرهنگی تعقیب کنید.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
كليد‌واژه‌ها: حمیده ذوالفقاری | نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Novha
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469766751
Ah, i see. Well tht'as not too tricky at all!"
Luciene
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469734932
Thanks for iniocdurtng a little rationality into this debate.