تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اوباما و اعلام مقررات جدید برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در آمریکا

golkhanehچند روزی بعد از هشدار جری براون درباره گازهای گلخانه‌ای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا  امروز دوشنبه( سوم آگوست) به طور رسمی مقررات جدیدی را برای کاهش آلودگی‌های ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای اعلام کرد.

هشدار جدی فرماندار کالیفرنیا برای گازهای گلخانه‌ای

به گزارش سایت احساسات فرهنگی هدف باراک اوباما از اجرای مقررات جدید، کاهش میزان آلودگی‌های ناشی از فعالیت نیروگاه‌های برق ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ میلادی به اندازه ۳۲ درصد کمتر از سال ۲۰۰۵ است.

بر پایه مقررات جدید ایالت‌های آمریکا موظف می‌شوند برنامه‌هایی را طرح و تا سال ۲۰۲۲ میلادی برای کاهش میزان آلودگی هوا به اجرا بگذارند.

کاخ سفید می‌گوید مقررات جدید در صورت عملی شدن، میزان برق تولیدی توسط منابع تجدیدپذیر در ایالات متحده را تا ۲۸ درصد افزایش خواهد داد.

باراک اوباما در یک پیام ویدیویی روز یکشنبه بر صفحه فیسبوک کاخ سفید تغییرات آب و هوایی را واقعی خواند و گفت این مشکل را نباید به نسل های بعد منتقل کرد.

ایالات متحده تا سالها بزرگترین تولید کننده گاز کربن در جهان بود و همین اینک پس از چین در مقام دوم تولید این گازهای آلاینده قرار دارد.

به اعتقاد دانشمندان، افزایش گاز کربن در جو زمین موجب گرمایش جهانی و تغییرات ویرانگر آب و هوایی شده است و کشورهای اصلی تولید کننده این گازها موظف شده‌اند طی سالهای آینده برنامه‌های موثری را برای کاهش چشمگیر تولید گاز کربن به اجرا بگذارند.

منبع: وی او ای

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
كليد‌واژه‌ها: باراک اوباما | گازهای گلخانه‌ای
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: