تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




یک زن سردبیر گاردین شد

viner gardianبرای نخستین بار در تاریخ 194 ساله روزنامه گاردین یک زن به سردبیری این رسانه معتبر رسیده است. او کسی نیست جز خانم کاترین واینر  که مدیریت و سردبیری سایت وبسایت گاردین آمریکا را تا کنون بر عهده داشت.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در خبری که سایت گاردین انعکاس داده است ضمن انتشار عکسی از خانم واینر به سابقه تاریخ این موضوع اشاره کرده است.

خانم واینر از سال ۱۹۹۷ به تحریریه گاردین پیوست. او در تابستان آینده جانشین آلن راسبریجر، سردبیر فعلی خواهد شد. کاترین واینر هم اکنون دبیر وبسایت آمریکای گاردین است که مرکز آن در نیویورک است.

کاترین واینر با انتشار بیانیه‌ای گفت: “سردبیری گاردین و آبزرور امتیاز و مسئولیتی بزرگ است.”

او گفت که این برایش افتخاری خواهد بود که “تیمی سطح بالا از روزنامه‌نگاران را که در سراسر جهان به خاطر گزارش‌های برجسته، تفکر مستقل، تحلیل‌های دقیق و خلاقیت‌های دیجیتالشان ستایش می‌شوند” هدایت کند.نسخه کاغذی گاردین با حدود ۱۷۵ هزار تیراژ چهارمین روزنامه پرخواننده در بریتانیا محسوب می‌شود اما وبسایت آن در سراسر جهان مخاطبان گسترده‌ای دارد.

روزنامه گاردین، که از سال ۱۸۲۱ تاسیس شده به خاطر موضع انتقادی، چپ میانه و آزادیخواهانه خود شناخته شده است و بسیاری از روشنفکران جهان در آن قلم زده‌اند.آلن راسبریجر، که از ۱۹۹۵ تاکنون سردبیر گاردین بود، انتخاب کاترین واینر را ستوده است.

نکته جالب توجه در سابقه کاری روزنامه گاردین همانا ثبات مدیریتی آن است که  نشان می‌دهد در طول عمر دو قرنی این رسانه هر سردبیر تقریبا 19 سال بر راس کار بوده است. بر این اساس کاترین واینر یازدهمین سردبیر گاردین در ۱۹۴ سال انتشارش است.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
كليد‌واژه‌ها: زنان موفق اروپا | کاترین واینز | گاردین
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Sousou
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469744886
A simple and inilglteent point, well made. Thanks!
Sharmin
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469759250
A really good answer, full of rayalnioitt!