تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




گزارش سرآشپز آمریکایی از ایران در سی ان ان

boverdine
آنتونی بوردین، سرآشپز معروف و چهره گردشگری آشپزی در سفر به ایران، آن را فوق‌العاده، الهام‌بخش و دور از انتظار خود توصیف کرد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از سی ان ان سرآشپز مشهور جهاني كه با سفر به كشورهاي جهان به معرفي غذاها و شيوه پخت آنها مي‌پردازد و هم‌اكنون از چهره‌هاي مطرح در گردشگري غذاي جهان است، با هدف فيلمبرداري بخشي از گزارش و نمايش گردشگري خود به ايران سفر كرده بود.

شبکه سی ان ان البته چند گزارش کوتاه از دیدارهای او در ایران و به خصوص شهر اصفهان تهیه کرده است که در یکی از این دیدارها خانم نیوشا توکلیان, عکاس ایرانی نیز او را همراهی می کند. در یکی از این فیلم ها او از کوفته تبریزی و نیز برخی غذاهای سنتی ایرانی صحبت می کند و همزمان به منزل یکی از ایرانیان خوش ذوق که آشنایی خوبی هم با زبان انگلیسی دارد می رود و از او درباره خواص این غذاها بیتشر می شنود.

او كه در يك برنامه تلويزيوني در سي.‌ان.‌ان گفت  «ايران براي من سرزميني متفاوت از چيزي بود كه انتظار داشتم يا مي‌توانستم تصور كنم.»

او همچنين در بخشي از نمايش تلويزيوني خود با عنوان ناشناخته‌هاي جهان، ايران را فوق‌العاده، گيج‌كننده و الهام‌بخش توصيف كرده كه با آنچه تصور مي‌كرد، به‌شدت متفاوت بود.

خبرگزاري ميراث فرهنگي نیز به جای آنکه در دوره ای که  آنتونی بوردین در ایران بود به سراغش برود و با او گفت وگویی اختصاصی انجام دهد به گزارش سی ان ان از این دیدار استناد کرده و نوشته است:، آنتوني بوردين، سرآشپز مشهور جهاني در سخناني در برنامه تلويزيوني خود گفته است چند روز كامل را كه در ايران گذرانده، تنها صرف شكستن تصوير و تصوري شده كه سال‌ها توسط رسانه‌هاي جهاني يا روابط مناقشه‌برانگيز طولاني ميان ايران و آمريكا، در ذهنش شكل گرفته بود.

آنتوني بوردين گفته است كه به‌عنوان يك شهروند آمريكايي، خودش و همراهانش هنگام راه رفتن در خيابان‌هاي ايران مورد استقبال گرم رهگذران قرار گرفته‌اند و تمامي رهگذران ناشناس هربار از آنها پرسيده‌اند كه آيا تا به حال غذاي ايراني را امتحان كرده‌اند؟ آنطور كه بوردين گفته است، شهروندان ايراني حتي از او و همراهانش براي سفر به ايران تشكر كرده‌اند.

سرآشپز مشهور جهاني كه با سي.‌ان.‌ان در مورد سفر به ايران سخن گفته و در برنامه آشپزي خود نيز به تعريف از ايران و جاذبه‌هاي كشور پرداخته، يادآوري كرده است كه در تمام مدت سفر به نقاط مختلف جهان موارد اندكي به ياد دارد كه تا اين حد از سوي مردم محلي به‌عنوان يك ناشناس مورد محبت و احترام قرار گرفته باشد.

او مي‌گويد: قبلا درباره مهمان‌نوازي ايرانيان شنيده بودم اما هرگز تا اين حد تصور نمي‌كردم كه هركجا بروم با چنين رفتار گرمي روبه‌رو شوم. او در گزارش خود تنها به رستوران‌هاي عادي و مرسوم اكتفا نكرده و به سراغ شناخت و فهم ويژگي‌هاي غذاي ايراني نيز رفته است.

بخش هایی از دیدنی های بوردین از ایران را در همان لینک بالا در سایت سی ان ان می توانید مشاهده کنید.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
كليد‌واژه‌ها: گردشگران آمریکا در ایران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: