تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




طنین عود و تنبک

OKLAND CENTERمرکز اسلامی اوکلند از جمله مکان‌های نسبت شناخته شده در منطقه بای اریاست که برنامه‌های متنوعی برای عموم مسلمانان و حتی مراجعه کنندگان به این مرکز از کشورهای دیگر تدارک دیده و می‌بیند. این مرکز از معدود مراکزی است که سعی کرده و می‌کند فعل تقریب بین مذاهب گوناگون اسلامی را صرف کند و کمتر دنبال گفتمان‌های اختلاف انگیز می‌رود. نگاه آنها به مقولات فرهنگی و قرائتی که از اسلام دارند این اجازه را داده است که در آن مکان صدای ساز و موسیقی هم طنین انداز شود. و البته نمایشگاه‌های نقاشی و کلاس‌های مختلف در ترویج گفتمان اصلی پیامبر اسلام که همانا صلح و دوستی برای همه آدمیان بود. شاید این گفته که پیامبر رحمت‌اللعالمین است همان هدفی است که این مرکز در صدد شناساندن چهره‌ای حقیقی از پیامبر است که صلح و آرامش حقیقی در آن موج می‌زند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی همزمان با روز تولد پیامبر اسلام این مرکز مراسمی برگزار کرد و یکی از بینندگان که از قرار دستی هم به قلم و نوشتن دارد گزارشی از بازدید خود از این مرکز را به زبان انگلیسی نوشت و روی خروجی سایت http://spiritualedge.org/ قرار داد .

در این گزارش ضمن ارائه تصویری از مکان مرکز اسلامی اوکلند و توصیف ویژگی‌های این ساختمان تاریخی و باشکوه که زمانی کلیسا بود و اکنون در‌آن مسلمانان نماز می‌گذارند. با برخی از دست‌اندرکاران مرکز گفت وگویی صورت داده و اطلاعاتی درباره اهداف و کارهای گذشته و خال و‌آینده این مرکز در این گزارش ارائه شده است.

اصل گزارش را می‌توانید در این نشانی بخوانید. و البته این گزارش یک نسخه صوتی هم دارد که توسط رادیو محلی کاوالKWAL در 8 دقیقه تدوین شده است که شنیدن آن هم خالی از لطف نیست.

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
كليد‌واژه‌ها: مرکز اسلامی اوکلند
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: