تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




چهارم ژولاي روز تولد آمريكا

imageدر آمریکا که به گفته معروف از هفتاد دو ملت تشکیل شده، واژه ملی گرایی و ملی گرا بی‌معنی است. در این کشور که عملا از ۵۰ ایالت با قوانین خاص خود تشکیل شده، واژه غالب وطن پرستی و یا وطن گرایی است.

چهارم ژوئیه دويست و سي و نهمين سال تولد ایالات متحده آمریکاست. تولدی در یک ساختمان قانونگذاری دوران استعمار در شهر “عشق برادرانه” فیلادلفیا.

بیانیه استقلال و قانون اساسی آمریکا که قرنها پیش نوشته شده تاکنون تغییرات بسیار جزئی را به خود دیده است. “تساوی حقوق” که در این متون آمده صرفا نوشتاری به موزه سپرده شده نیستند بلکه دستاورد مردمی است که خود قربانی دیدگاههای ظالمانه و تبعیضی بوده اند.

آمریکائیان در این روز با تماشای رژه های ویژه، پهن کردن بساط پیک نیک، تماشای کنسرت‌های موسیقی و لذت بردن از مراسم آتش بازی در شنبه شب، سالگرد استقلال کشورشان را گرامی می‌دارند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، به مناسبت این روز، به همه کسانی که در سرتاسر تاریخ این کشور با سخت کوشی و ایثار این کشور را مکان بهتری برای زندگی کرده‌اند درود فرستاد.

آقای اوباما به ویژه از بنیانگذاران آمریکا و مردان و زنانی که در نیروهای مسلح خدمت کرده اند یاد کرد، و از همه هموطنان خود خواست سخنان نیاکان خود را که در ۲۳۹ سال پیش، هنگام اعلام استقلال این کشور ایراد کرده‌اند، به یاد بیاورند.

آقای اوباما در پایان سخنرانی هفتگی خود برای تیم ملی بانوان آمریکا که در مسابقات پایانی جام جهانی شرکت کرده اند آرزوی پیروزی کرد.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
كليد‌واژه‌ها: 4 جولای
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: