تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




نمایش فیلم محمد در جشنواره مونترال

MOHAMMADفیلم سینمایی محمد، تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی، کارگردان ایرانی به عنوان فیلم آغازگر سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال در اوت امسال برای نخستین بار در جهان به نمایش در می‌آید.
به گزارش سایت احساسات فرهنگی در این خبر که بر  وبسایت این جشنواره منتشر شده آمده که مجید مجیدی همراه با عده‌ای از بازیگران و عوامل اصلی این فیلم در جشنواره حضور خواهد داشت.
سرژ لوزیک، رئیس این جشنواره گفت:” این جشنواره مفتخر است که میزبان نخستین نمایش عمومی این فیلم مهم باشد؛ فیلمی که با ارزش‌های بالای هنری مخاطبان گسترده‌ای خواهد داشت.”
او گفت: ” فیلم‌های زیادی درباره عیسی، موسی و بودا ساخته شده است. اما این دومین بار (پس از فیلم مصطفی عقاد) است که اثری حماسی درباره بنیانگذار اسلام ساخته می‌شود.”
گفته شده که این فیلم ۱۷۱ دقیقه‌ای که گرانترین فیلم تاریخ سینمای ایران است، بیش از ۵۰ میلیون دلار هزینه داشته است.
ویتوریو استورارو، فیلمبردار ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار، فیلمبرداری، روبرتو پرپینیانی، تدوین و مایکل اکانر، طراح لباس بریتانیایی، طراحی لباس بازیگران این فیلم را برعهده داشته اند.

سامی یوسف خواننده جوان ایرانی ـ بریتانیایی ترانه تیتراژ فیلم را خوانده و الله رکها رحمان آهنگساز هندی که به خاطر فیلم “میلیونر زاغه نشین” دو جایزه اسکار را از آن خود کرده بود نیز موسیقی آن را ساخته است.
فیلم “محمد” که از روی فیلمنامه‌ مشترک مجید مجیدی، کامبوزیا پرتوی و حمید امجد ساخته شده وقایع پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی او را روایت می‌کند و بخش نخست از سه‌گانه‌ای است که بناست در آن زندگی محمدبن عبد‌الله از نگاه شیعیان به تصویر کشیده شود.
بیشتر بخوانید: محمد’، پرخرج‌ترین فیلم سینمای ایران
مجید مجیدی، فیلمساز شناخته‌ شده‌ای برای جشنواره فیلم مونترال است و فیلم‌های او در مجموع هفت جایزه، از جمله سه جایزه بزرگ از این جشنواره دریافت کرده است.
سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال ۲۷ اوت آغاز می‌شود و تا ۷ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
كليد‌واژه‌ها: فیلم حضرت محمد | مجید مجیدی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: