تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




قصه‌های بنی‌اعتماد برنده جایزه پاسفیک

 www.Campec.Ir-Negar Javaherian-30

رخشان بنی‌اعتماد، فیلمسازی که بخشی مهم از کارنامه سینمایی او به بررسی مسائل زنان و به خصوص زنان قشر فقیر جامعه اختصاص دارد، بعد از توفیق در چند جشنواره اروپایی این بار جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره پاسفیک استرالیا را برای خود و سینمای ایران به ارمغان آورد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در این جشنواره که ریاست هیئت داوران آن بر عهده اصغر فرهادی ، فیلمساز برنده اسکار ایرانی، بود سینماگران ایرانی چندین جایزه از جوایز هشتمین دوره رقابت های سینمایی آسیا-پاسیفیک را از آن خود کردند.

 مراسم اختتامیه این جشنواره  شامگاه ۱۱ دسامبر در بریسبان استرالیا برگزار شد و  رخشان بنی اعتماد با فیلم “قصه‌ها” جایزه بزرگ هیئت داوران آسیا پاسیفیک را دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلمنامه به “ملبورن” نوشته نیما جاویدی از ایران رسید و جایزه بهترین فیلم مستند نیز به “هزار و یک سیب” به کارگردانی طاها کریمی اعطا شد.

طاها کریمی، فیلمساز ایرانی این فیلم، سال گذشته در سانحه‌ رانندگی در سلیمانیه عراق درگذشت.همچنین مریلا زارعی برای بازی در فیلم “شیار ۱۴۳” شایسته تقدیر در رشته بهترین بازیگر زن شد.

زارعی پس از دریافت تقدیرنامه در سخنانی گفت:من یک ایرانی هستم. ایران کشوری است پهناور و ثروتمند در قلب آسیا با مردمانی صلح دوست است؛ ثروتمند نه به خاطر نفتش، بلکه برای مادرانی که برای دفاع از کشورشان در جنگ نابرابر هشت ساله، از فرزندان و شوهرانشان گذشتند. از شما می‌خوام به افتخار مادران سرزمینم، ادای احترام و تشویق کنید.

همچنین رضا درمیشیان، کارگردان‌، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس ایرانی، جایزه آکادمی نت‌پک را برای فیلم “عصبانی نیستم” دریافت کرد. این جایزه ۱۰ هزار دلاری به استعداد خوش آتیه در سینما داده می شود.

جوایز آسیا پاسیفیک هر سال به فیلم های برگزیده قاره آسیا و اقیانوسیه تعلق می گیرد.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
كليد‌واژه‌ها: زنان سینماگر ایران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: