تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جشن آغاز سال نو در کالیفرنیا

آمریکاییان جشن سال نو را همزمان با آغاز سال از ساعت صفر روز یکم  زانویه برگزار می کنند، اما به دلیل اختلاف ساعتی که در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا وجود دارد جشن آغاز سال مرکزیتش را در نیویورک تثبیت کرده است.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در میدان تایمز نیویورک این جشن برگزار و  مستقیم از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش می شود.

آمریکا آغاز سال ۲۰۱۵ را با برگزاری جشن در میدان تایمز شهر نیویورک جشن گرفت. صدها هزار نفر از سراسر جهان و آمریکا به این میدان آمده بودند تا شاهد آن باشند که بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک و خانواده اش، دکمه ای را فشار دهد که یک توپ بزرگ کریستال را یک دقیقه قبل از نیمه شب به زمین انداخت.

در نیویورک، جشن سال نو با کنسرت های موسیقی، رقص، آتش بازی، و آرزوهای خوب مردم همراه بود. جشن سال نو در بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا با اختلاف چند ساعت برگزار شد.

در دیگر مناطق جهان نیز رهبران کشورها از این فرصت استفاده کردند و پیام های صلح فرستادند. در اندونزی که این هفته شاهد سقوط یک هواپیمای مسافربری بود، مردم برای کشته شدگان این حادثه عزاداری می کنند.

در شهر ساکرامنتو نیز مردم به مرکز شهر می روند و نزدیک رودخانه شهر که به ساکرامنتوی قدیم  شهره است و قدمت آن به بیش از 150 سال قبل می رسد رفته و با جشن و پایکوبی این شب را قدر می دارند.

ایرانیان نیز در این شب با برپایی مهمانی هایی در منازل یکدیگر و نیز حضور در برخی از مکان ها و اجتماعات آغاز سال نو میلادی را پاس می دارند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: