تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اوباما و برگزاری کنفرانس مقابله با افراطی گرایی

اتفاقات یک ماه اخیر در گوشه گوشه این جهان در نهایت آقای اوباما را به این جمع بندی رساند که کنفرانس وهمایشی ویژه برای مقابله با افراطی گری برگزار کند. همایشی که قرار است روز چهارشنه همین هفته(18 فوریه) در آمریکا برگزار شود و البته نمونه مشابهش چند ماه قبل در ایران برگزار شد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی رئيس جمهوری ایالات متحده برای مقابله با افراط‌گرايی از مقام‌های پليس، رهبران مذهبی و ساير نهادهای اجتماعی دعوت کرده است که در يک همايش شرکت کنند.

حمله‌های تروريستی ماه ژانويه در پاريس، به اندازه‌ای نگران کننده بود که باراک اوباما را بر آن داشت تا همایشی را برگزار کند که مدت‌ها به‌تعویق افتاده بود. هدف از برگزاری اين همایش ريشه‌يابی پديده افراط‌گرايی و يافتن راه‌هايی برای جلوگيری از پيوستن جوانان به تشکل‌های افراطی و تروريستی مانند داعش است.

رئيس جمهوری آمريکا در بيانيه‌هایی که اخيراً در نفی افراط‌گرايی صادر کرده است، به جای نام بردن از اسلام، از عبارات کلی چون شکيبايی مذهبی استفاده کرد و گفت «بهترين پادزهر در مقابل ايدئولوژی‌های منفور که مردم را جذب و تشويق به‌افراط‌گرايی و خشونت می‌کنند، همين است که اکنون در جامعۀ خودمان داريم، يعنی داشتن جامعه‌ای با تنوع فرهنگی و شکيبايی مذهبی که بتواند با همه از هر عقيده و مرامی کنار بيايد.»

در حال حاضر تعدادی از نهادها و نيروهایی که در آمريکا فعاليت‌های ضد تبهکاری دارند، مانند اداره پليس لس آنجلس، سعی می‌کنند با ايجاد الگوهای جديدی در ميان جوانان و نوجوانان آمريکايی، آنها را از ديدگاه‌های افراط‌گرايانه دور نگاه دارند.

سخنگوی کاخ سفيد، در اين زمينه گفت «مقام‌های انتظامی با کمک رهبران برخی از جوامع آمريکا، عمدتاً جوامع مسلمان، در خيلی از موارد موفق شده‌اند از جذب جوانان به تشکل‌های افراطی جلوگيری کنند.»

جاش ارنست در ادامه افزود «در نتيجه، اين گردهمايی می‌تواند فرصت خوبی برای رئيس‌جمهوری بوجود بياورد تا در مورد اين اقدامات با رهبران جوامع و مقام‌های پلیس سراسر کشور صحبت کند و اين تجربيات را با آنها در ميان بگذارد.»

اما منتقدان می‌گويند موضوع گردهمايی، يعنی افراط‌گرايی، چنان گسترده و پيچيده است که مشکل بتوان راه حل مشخصی برای ريشه کن کردن علل پيدايش آن پيدا کرد.

ناظران ابراز امیدواری کرده‌اند اين گردهمايی، که روز چهارشنبه ۲۹ بهمن (۱۸ فوريه) برگزار می‌شود، از آنجا که در نوع خود کاملاً منحصر به فرد و جديد است، بتواند آغازی برای انجام بحث‌های مهم‌تر شود.

احساسات فرهنگی که یکی از اهدافش ترویج صلح و مقابله با افراطی گری و خشنونت در هر شکل و لباسی است این اقدام رئیس جمهور آمریکا را به فال نیک می گیرد. جالب توجه این که چند ماه قبل از این که چنین همایشی در آمریکا برگزار شود, همایشی مشابه در ایران و به توصیه آقای روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد.

 

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
كليد‌واژه‌ها: باراک اوباما | مقابله با خشونت و افراطی‌گری
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Loredana
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469742307
Your story was really inmrtfaoive, thanks!