تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




زنجیره امید و تلاش

در روز هشتم فوریه سال 2016، تاتا منفرد به نمایدگی از نهادی كه خود بنیانگذار آن بوده، سازمان مردم نهاد سنسز كالچرال Senses Cultural NGO،به دعوت جامعه ایرانی فرهنگ و ادبیات، در كتابخانه كارمایكل در ساكرامنتو سخنرانی كرد.
این دعوت‌، در راستای به رسمیت شناختن تلاش‌های خستگی‌ناپذیر سنسز كالچرال در برگزاری كنفرانس‌ها و پیشبرد ارتباطات آكادمیك به منظور توسعه درمان و پژوهش در مورد اوتیسم توسط مدیر انجمن ایرانی فرهنگ و ادبیات، دكتر یدی علی‌اكبر ارسال شده بود.

ایرانی
خانم منفرد در این سخنرانی، تمركز سازمان خود بر روی اختلالات رشدی-عصبی و دستاوردهایی كه در نتیجه تلاش‌های او در ایجاد ارتباط بین كارشناسان در این زمینه در سراسر دنیا به دست آمده را تشریح كرد و از اعضای هیات‌مدیره ایرانی این سازمان برای ممكن كردن رسیدن به این دستاوردها تشكر كرد. خانم منفرد همچنین از جامعه ایرانی و همینطور و همینطور حاضران در سخنرانی برای فرصتی كه به او داده شده بود تا گذارشی از فعالییت های سنسز كالچرال را به اشتراك بگذارد تشكر كرد.
او در ادامه بر اهمیت تلاش‌های جامعه ایرانی ساكرامنتو، از جمله حمایت از برگزاری كنفرانس بین‌المللی سلول‌های بنیادی در انستیتو یو‌سی‌دیویس مایند UC Davis MIND Institute كه سنسز كالچرال هم به برگزاری آن كمك می‌كند تاكید كرد.
برخی از فعالیت‌های اخیر سنسز كالچرال این‌ها هستند:
نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» در تهران
سنسز كالچرال و سازمان خواهرخوانده آن در ایران، «شكرانه مودت جهانی»، اكتبر 2015 و جولای 2016، نمایشگاه‌هایی شش روزه به نام «هنر برای اوتیسم» را در موسسه فرهنگی و هنری نیاوران در تهران برگزار كردند.

http://sensescultural.org/event/watching-the-art-for-autism-film-review/

http://sensescultural.org/event/art-for-autism/

كارگاه اوتیسم برای معلمان در تهران
سنسز كالچرال در دسامبر 2017 كنفرانسی دو روزه را با حضور تیمی از كارشناسان ایرانی و آمریكایی در حوزه اوتیسم برگزار كرد. بیش از 200 میهمان، در سومین كنفرانس بین‌المللی در باشگاه ریاست جمهوری در تهران، از موضوعات عمیق مطرح شده در رابطه با اختلات رشدی-عصبی استفاده بردند. این رویداد توسط «بنیاد حمایت از بیماری‌های خاص»، دانشگاه تهران و Senses Cultural مورد حمایت قرار گرفت و متخصصان پیشرو ایرانی و برخی متخصصان میهمان از دانشگاه‌های آمریكا و تركیه را گرد هم آورد.

http://sensescultural.org/2017/08/29/tehran-international-conference/

http://sensescultural.org/2018/01/31/a-trip-to-be-remembered/

http://sensescultural.org/2018/01/04/thanks-for-your-support-of-tehran-international-autism-conference/

نشست علمی با كارشناسان آمریكایی در تهران و اصفهان
سنسز کالچرال مباحثی گروهی را بين كارشناسان رشدی-عصبي در دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی اصفهان و موسسه رويان تهران برگزار كرد. نشستی هم در موسسه تحقيقات سلول‌هاي بنيادی دانشگاه شهيد بهشتی برگزار شد.

http://sensescultural.org/2017/12/12/senses-culturals-efforts-in-tehran-and-isfahan/

http://sensescultural.org/2017/12/05/international-autism-conference-in-tehran-on-december-9th-10th/

دومین نمایشگاه هنر برای اوتیسم
تاتا منفرد بنیان‌گذار و رئیس هیات مدیره سنسز کالچرال در رویداد «زندگی با اوتیسم» در تهران سخنرانی كرد. او درباره اهمیت فرهنگ و هنر در تلاش برای كمك به خانواده‌ها در راستای زندگی با اوتیسم و دیگر اختلالات رشدی-عصبی صحبت كرد.

http://sensescultural.org/2018/07/15/art-for-autism-exhibit-in-tehran/

كارگاه اوتیسم درمدرسه اوتیسم تهران
سنسز کالچرال در 27 می 2018، دو كارگاه «زندگی با اوتیسم» را با حمایت سازمان آموزش و پرورش كودكان استثنایی (اداره آموزش و پرورش كودكان با نیاز های خاص) در یك مدرسه اوتیسم برگزار كرد. این كارگاه‌ها با همكاری سازمان شكرانه مودت جهانی که خواهرخوانده سنسز کالچرال است و نیز گروهی در ایران كه بهبود شرایط مادران، ‌خانواده‌ها و كودكان با نیازهای خاص را ترویج می‌كنند برگزار شد.

http://sensescultural.org/2018/05/11/autism-workshop-university-tehran/

كارگاه آموزشی آگاهی درباره اوتیسم در دانشگاه شیراز
سنسزکالچرال و دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه شیراز به صورت مشترك یك كارگاه آموزشی اوتیسم را در در ماه می 2018 بعد از امضای یادداشت تفاهم در ماه مارس 2018 برگزار كردند.

http://sensescultural.org/2018/05/02/senses-cultural-catalyst-for-new-autism-awareness-training-at-shiraz-university/

كارگاه آگاهی درباره اوتیسم در UC DAVIS MIND INSTITUTE
در اول آگوست 2018، حداكثر 50 نفر از والدین و متخصان جامعه خاورمیانه‌ای‌ها در ساكرامنتو، در یك رویداد آگاهی درباره اوتیسم در UC Davis Mind Institute كه توسط سنسز کالچرال برگزار شد شركت كردند.

http://sensescultural.org/2018/08/06/senses-cultural-hosts-successful-autism-awareness-event-at-uc-davis-mind-institute/

یادداشت تفاهم با UC DAVIS MIND INSTITUTE
در ماه می 2018، سنسز کالچرال یادداشت تفاهمی با UC DAVIS MIND INSTITUTE یك امضا كرد. این انستیتو متعهد است كه آگاهی و درك درباره اختلاات عصبی-رشدی مانند اوتیسم را بالا ببرد و برای جلوگیری از آن تلاش كند و به نگهداری افرادی كه این نوع اختلال‌ها را دارند كمك كند. هدف از این یادداشت تفاهم این‌هاست:
1- تبادل اساتید دانشگاهی
2- تبادل دانشجو
3- تبادل اطلاعات و دانش، ‌از جلمه مقالاتی كه در نشریات آكادمیك منتشر می‌شود
4- سازماندهی مشترك یا همكاری برای برگزاری رویدادهای آموزشی، علمی و فرهنگی

https://www.youtube.com/watch?v=y-yVl5Jh3-A&feature=youtu.be

http://sensescultural.org/2018/11/24/wishing-a-very-wonderful-thanksgiving-to-you-and-your-loved-ones/

كارگاه برای مدارس منطقه ساكرامنتو
سنسزکالچرال برای مدارس منطقه غرب ساكرامنتو واشنگتن یك كارگاه و یك سخنرانی توسط دكتر مرضیه فروغی، روانشناس، درباره مساله اوتیسم و شرمساری ناشی از تشخصی آن در افراد در برخی فرهنگ‌های خاورمیانه‌ای برگزار كرد.

http://sensescultural.org/2018/12/21/senses-organizes-workshop-for-sacramento-area-school-district/

یك كارگاه كه با حمایت جامعه زرتشتیان ساكرامنتو برای والدین و كارشناسان برای هشتم ماه مه برنامه‌ریزی شده که در این تاریخ برگزار خواهشد شد.
شروع برنامه‌ریزی یك كنفرانس بی‌المللی سلول‌های بنیادی در UC Davis MIND Institute در ژانویه 2019، خانم منفرد یك نشست برنامه‌ریزی مقدماتی با مدیریت UC Davis MIND Institute برای بحث درباره برگزاری مشترك یك كنفرانس تحقیقی سلول‌های بنیادی كه بر روی فرصت‌های سلول‌های بنیادی مرتبط با اختلالات عصبی-رشدی تمركز دارد برگزار كرد. علاوه بر MIND Institute و Senses Cultural، مركز مكس دلبروك برای پزشكی مولكولی Max Delbruck Center for Molecular Medicine (MDC) كه در برلین آلمان مستقر است سومین میزبان این كنفرانس است و دكتر السنادرو پریونه كه به عنوان مدیر در دپارتمان نوروپروتئومیكس از همین مركز فعالیت می‌كند سخنرانی خواهد كرد.

تاريخ: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: