تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بنیاد خیریه سنسس کالچرال برای مدارس ناحیه سا کرامونتو کارگاه آموزشی برگزار می کند

بنیاد خیریه سنسس کالچرال در 11 دسامبر 2018 موفق شد که یک کارگاه آموزشی با سخنرانی دکتر مرضیه فرقانی متخصص روانشناس متخصص کایزر پرماننته، مرکز اوتیسم دررانچو کردوا در کالیفرنیای شمالی است برای مربیان مدارس غرب ساکرامنتو واقع در ناحیه واشنگتن برگزار کند.
محور اصلی این کارگاه آموزشی بررسی موانع فرهنگی تشخیص زودهنگام اوتیسم و نقش منفی فرهنگ حاکم بر کشورهای خاورمیانه در این زمینه بود.
دکتر فرقانی که روانشناس بالینی است سابقه درخشانی در تشخیص زودهنگام اوتیسم در کودکان مبتلا به این اختلال دارد و در مرکز ASD در رانچو کوردوا به تحقیق و کار مشغول است.
او همچنین در کارنامه‌اش سابقه فعالیت در زمینه بهداشت روانی جامعه و مداخله اولیه در کودکان مبتلا به طیف اوتیسم و درمان سرپایی این نوع کودکان و نیز ارزیابی روانی و اجرای دوره‌های روان‌درمانی برای کودکان مبتلا و خانواده‌هایشان را نیز دارد.
خانم دکتر فرقانی که عضو هیات مشاوره بنیاد خیریه سنسس کالچرال است در رشته‌هایی مانند “ارزیابی روان‌شناختی و شناختی” ، “روان‌درمان‌گری فردی مبتنی بر شواهد” و هم چنین “گروه‌درمانی” نیز هست.
در این کارگاه آموزشی که با تلاش موسسه خیریه سنسس کالچرال برگزار شد خانم دکتر فرقانی تفاوت میان فرهنگ‌های خاورمیانه و آمریکا را در مواجهه با افراد مبتلا به بیماری اوتیسم توضیح داده و شرح دادند که عدم اعتماد و حس گناه و شرم در فرهنگ حاکم برخاور میانه چگونه توانسته مانع از دریافت حمایت و خدمات درمانی و توانبخشی افراد مبتلا به طیف اوتیسم شود. در پایان نیز راهکارهایی برای حل این چالش بیان شد.
در حال حاضر در سراسر دنیا افراد مبتلا به طیف اوتیسم و خانواده‌هایشان برای تشخیص زودهنگام این بیماری و دریافت کمک‌ برای کاهش آثار منفی ناشی از آن بر فرد مبتلا تلاش می‌کنند. در این میان نباید نقش فرهنگ‌های حاکم بر جوامع را نادیده گرفت چرا که فرهنگ گام نخست در روزنه‌ای است که به دنیای مبتلایان اوتیسم نور می‌تاباند.
بنیاد خیریه سنسس کالچرال بر ان است تا با سعی و تلاش نورامیدی امیدی در جهت بهبود تندرستی اوتیسم در ساکرامنتو و خاورمیانه ایجاد کند.
بنیاد ، زحمات خانم راحله اتابکی را در جهت بربایی این کارگاه بطور ویژه ارج می نهد. خانم اتابکی در زمینه برنامه ریزی مدارس صاحب نظر است. خانم اتابکی در زمینه برنامه ریزی مدارس صاحب نظر بوده و در زمينه برنامه ريزي مدارس متخصص است.

تاريخ: ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: