تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




صعود بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته به اورست

everestSenses Cultural: یک بیمار سرطانی که پزشکان به او خبر دادند برای شش تا ۹ ماه بیشتر زنده نمی‌ماند، با صعود به قله اورست نامش را در جایگاهی ویژه قرار داد و از سوی دیگر اعتماد به نفس و امید به زندگی را تعریفی دوباره کرد.

خبر صعود این مرد ۴۷ ساله را روزنامه گاردین در سایت خود آورده است.

نام این بیمار آیان توتهیل است  که گفته است تصور می‌کند نخستین فردی باشد که در این موقعیت سرطانی به قله اورست صعود کرده باشد. او روز دوشنبه ۵ ماه جون ۲۰۱۷ به بالای قله اورست رسید و توانست آن را فتح کند. او اهل منطقه شفیلد است و پیش از این تجربه کوهنوردی هم داشت و به کوه‌های هیمالیا در نپال می‌رفت.

برابر آنچه که او گفته است  پزشکان در ژوئن ۲۰۱۵ سرطان روده او را شناسایی کردند و اوایل ۲۰۱۶ به او گفتند که بیماری برطرف شده اما بعدا معلوم شد سرطان برگشته.  آ یان گفت پزشکان گفته‌اند که« تنها چندین ماه وقت برای زندگی‌کردن دارد.»

او همچنین در گفت و گویی با یکی از شبکه‌های محلی انگلیس گفت:«مصمم است ثابت کند همه کاری ممکن است.» توتهیل روز ۱۶ مه به نقطه اوج مسیر “نورت کل” و روز پنجم ژوئن به قله اورست رسید.

سایت Senses Cultural در استمرار توجه ویژه به طبیعت‌گردی، و این که این گونه فعالیت و توجه به طبیعت تا چه میزان می‌تواند امید و اشتیاق را در آدمی برانگیزاند، پیش از این با خانم سارا سفری که داستان کوهنوردی و سفرش به هیمالیا را در کتابی انتشار داده بود، گفت وگویی مفصل انجام داد و حتی از او دعوت کرد که در نشستی ویژه در دانشگاه دیویس درباره پروژه خود صحبت کند و این نشست را هم همزمان با رونمایی آثارش برگزار کرد.

همچنین گفت وگویی با فاطیما نفیسی انجام داد که مزرعه ای نمونه برای طبیعت گردان در منطقه نپال ایجاد کرده است.

تاريخ: ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
كليد‌واژه‌ها: طبیعت‌گردی | هیمالیا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: