تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




دو و نیم میلیون کودک آمریکایی خیابان خوابند

يك گزارش جديد در آمريكا در مورد كودكان خيابان خواب منتشر شده كه تعجب بسياري را برانگيخته است. اين گزارش حاكي از سير صعودي آمار كودكاني است كه تنها يا با والدين خود، مجبورند در خيابان بخوابند.
به گزارش الجزيره، اين گزارش بحث برانگيز كه توسط مركز ملي خانواده‌هاي بي‌خانمان آمريكا و در روز دوشنبه منتشر شده نشان مي‌دهد كه از هر 30 كودك آمريكايي 1 نفر بي‌خانمان است. اين يعني يك ركورد تاريخي كه تاكنون در آمريكا سابقه نداشته است.
يكي از عمده‌ترين علت‌هاي بروز اين ركورد، مشكلات و ركود اقتصادي است كه در چندسال گذشته گريبان خانواده‌هاي آمريكايي به خصوص طبقه متوسط اين كشور را گرفته است.
اين گزارش كه ايالت به ايالت آمريكا را شامل مي‌شود نشان مي‌دهد كه مجموعاً 2 و نیم ميليون كودك آمريكايي بي‌خانمان هستند. مركز ملي خانواده‌هاي بي‌خانمان، دولت آمريكا را به خاطر رشد سريع فقر كه منجر به اين اتفاق شده به شدت سرزنش كرده است. اين مركز همچنين افزايش هزينه‌هاي زندگي و همچنين بالارفتن نرخ جرم و جنايت را يكي از عوامل اصلي بي‌خانماني افراد جوان در جامعه امروز آمريكايي عنواني كرده است.
گزارش اين مركز اختلاف فاحشي با آخرين آمار كودكان بي‌خانمان كه توسط وزارت آموزش و پرورش آمريكا اعلام شده بود، دارد. اين وزارتخانه تعداد كودكان و نوجوانان بي‌خانمان را یک و سه  ميليون نفر اعلام كرده بود كه در آن از شمارش كودكان بي‌خانمان پيش دبستاني صرفنظر كرده بود.

 

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
كليد‌واژه‌ها: کودکان آمریکا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: