تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




حراج صد شلوار جین هنرمندان برای پناهجویان

Sensescultural: همزمان با اخراج و از بین بردن بقایای کمپ پناهجویان در اردوگاه کاله در فرانسه یک هنرمند آمریکایی با به حراج گذاشتن صد شلوار جین از هنرمندان معروف دنیا، در‌آمدهای حاصل از این حراج را به پناهجویان اختصاص خواهد داد. پول حاصل از فروش این حراج قرار است به صندوق کمک به پناهندگان واریز شود.

جانی دار، هنرمند آمریکایی، روی شلوارهای جین ۱۰۰ چهره مشهور از جمله «اِل مک فرسون» سوپرمادل، و «ویکتوریا بکهام» طراح بریتانیایی و عضو پیشین گروه «اسپایس گرلز» با دست نقاشی کرده است  و از ماه ژوئیه، و به شکل آنلاین آن را به حراج گذاشته بود. اما او سعی کرد نمایشگاهی واقعی نیز برای این کار تدارک ببیند.

«جین برای پناهندگان» (Jeans for Refugees) روز دوشنبه (۲۴ اکتبر) در گالری ساتچی لندن به نمایش در آمد، همزمان با روزی که فرانسه شروع به پاکسازی اردوگاه مهاجران پناهنده در بندرگاه کاله موسوم به «جنگل» کرد، جایی که «دار» داوطلبانه در کنار مددکاران کمک می‌کند.

 

شلوار جین هدیه ای از «کیت ماس» مانکن بریتانیایی که «جانی دار» هنرمند آمریکایی روی آن نقاشی کرده است

برای شلوارهای جین «کِیت ماس» مانکن بریتانیایی و «شرون استون» بازیگر آمریکایی تا کنون هر کدام بیش از ۵ هزار پوند یعنی بیش از ۶ هزار دلار آمریکا پیشنهاد داده شده است.

 

شلوار نقاشی شده «شرون استون»، یکی از شلوارهایی که برای آن بیش از ۵ هزار پوند پیشنهاد شده است

پول حاصل از فروش این شلوارها به صندوق «آی آر سی» کمیته نجات بین‌المللی می‌رود که هم یک آژانس کمک‌های بشردوستانه است و هم یک سازمان کمک به مستقر شدن پناهنگدان با دفتر اصلی در شهر نیویورک آمریکا.

سانج شریکانتان از «آی آر سی» از بهایی که برای این شلوارها پیشنهاد شده در حیرت مانده است.

«آدم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. برای بعضی از این شلوارهای جین بیش از ۵ هزار پوند درخواست شده. و به نظرم مردم متوجه هستند که تنها این پول را برای محصولات هنری فوق العاده جانی نمی‌پردازند، بلکه هدف و آرمان دیگری در پشتش هست.»

یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه قمر، پناهنده سودانی است که از کشورش بعد از پیمودن مسیری طولانی از لیبی، و بعد دریای مدیترانه به بندر کاله یا «جنگل» راه پیدا کرد و بعد از چهار ماه استقرار در اردوگاه پناهندگان توانست به بریتانیا بیاید.

قمر نظرش را در مورد پاکسازی اردوگاه گفت: “آنها به دنبال زندگی امن و بی خطر هستند. و الان کجا باید بروند؟ هیچ جا. خدا کمکشان کند.»

به گفته «آی آر سی» نیمی از در آمد حاصل از فروش این شلوارهای جین نقاشی شده، به صندوق بحران پناهندگان اروپا و خاورمیانه‌ای می رود و باقی آن به صندوق پناهندگان آفریقایی.

 

از دیگر افراد شاخصی که شلوارهای جینشان را در این راه خیر بخشیده اند، التون جان خواننده بریتانیایی، الیویا نیوتون جان، بازیگر استرالیایی، و هری استایلز از گروه بریتانیایی «وان دیرکشن» هستند.

جانی دار در سایتی که با همین نام راه‌اندازی کرده به وجود ۶۵ میلیون پناهنده در دنیا اشاره کرده است و در کلیپی زیبا و با نمایش کره زمین و نقاشی هایش بر روی آن از دیگران خواسته است تا به چنین جریانی بپیوندند.

سایت وی او ای در گزارش خود از این حراج نوشته است که این حراج آنلاین روز یکشنبه ۳۰ اکتبر بسته می‌شود.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
كليد‌واژه‌ها: پناهندگان و مهاجران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: