تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




ابهامات درباره محل تولد وزیر زن افغانی‌تبار دولت کانادا

maryam monsefSensesCultural: مریم منصف نخستین زن افغانستانی که توانست کرسی وزارت را در کابینه جاستین ترو به دست آورد، اخیرا اعلام کرده است که متولد ایران است.

مریم منصف نماینده پارلمان کانادا که به عنوان اولین عضو افغان تبار کابینه در دولت جاستین ترودو منصوب شد می‌گوید او اخیرا از مادرش شنیده که در ایران متولد شده.

او این واکنش را به خبری نشان داد که در روزنامه گلوب اندمیل کانادا منتشر شد که در آن نشریه ادعا شده که او متولد ایران است.

در پی انتشار این خبر خانم منصف، که در مقام  وزیر اصلاحات دمکراتیک فعالیت می‌کند، گفت از آنجا که سرگذشت او به عنوان یک پناهنده در میان خیلی از کانادایی‌ها انعکاس پیدا کرده است قصد رفع هرگونه سوءتفاهمی را دارد.

خانم منصف و خانواده او در سال ۱۹۹۶ به عنوان پناهنده به کانادا رفتند زمانی که او ۱۱ سال داشت.

خانم منصف گفت که او و دو خواهرش هرگز به شهروندی ایران در نیامدند و همیشه شهروند افغانستان محسوب می شدند اما گفت “برخلاف آنچه همه عمرش باور داشته در هرات به دنیا نیامده.”او گفت اکنون دریافته که ۲۰۰ کیلومتر دورتر از مرز افغانستان در مشهد به دنیا آمده.

او که متولد ۱۹۸۵ است می گوید خانواده او با بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان و پس از فوت پدرش از افغانستان گریخت.خانم منصف گفت که مادرش به او گفته فکر نمی کند محل تولد او اهمیتی داشته باشد چون از پدر و مادر افغان متولد شده.او تاکید کرد که علیرغم متولد شدن در ایران براساس قوانین این کشور ایرانی محسوب نمی شد.

خانم منصف در ماه نوامبر ۲۰۱۵ به عنوان عضو کابینه آقای ترودو سوگند یاد کرد.او جوان‌ترین عضو کابینه جدید کانادا و نخستین زنی است که به نمایندگی از منطقه پیتربرو در ایالت انتاریو به مجلس این کشور راه یافت.

خانم منصف، عضو حزب لیبرال، سال‌ها مشغول فعالیت سیاسی و اجتماعی بوده است.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
كليد‌واژه‌ها: انتخابات کانادا ۲۰۱۵ | مریم منصف
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: