تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




انعکاس گزارش نمایشگاه هنر برای اوتیسم در روزنامه اطلاعات

Sensescultural: روزنامه وزین اطلاعات در گزارشی مبسوط به نمایشگاه هنر برای اوتیسم پرداخته است. در این گزارش می‌خوانید:

ettelaat newsنخستین نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» که با همت مؤسسه‌ شکرانه‌ مودت جهانی برگزار می‌شود، از پنج‌شنبه، ۱۰ تیر در مراسمی افتتاح شد. این نمایشگاه خیریه نخستین گردهم‌آیی هنرمندان نقاش در حمایت از بیماران اوتیست در ایران محسوب می‌شود، نمایشگاهی که امیدوار است تا نقش خود در بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی نسبت به این اختلال و هم‌چنین اطلاع‌رسانی درباره‌ی این بیماری را در جامعه انجام دهد.

نخستین دوره‌ نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» با به نمایش درآمدن ۵۸ اثر از ۵۲ هنرمند آغاز شد. این نمایشگاه پذیرای نام‌های بزرگی در عرصه‌ هنرهای تجسمی بود: ثمیلا امیرابراهیمی، شیرین اتحادیه، کامبیز درم‌بخش، بهرام دبیری، مصطفی دشتی، فرید جهانگیر، مریم سالور، شیده تامی، حسین ماهر، منوچهر معتبر، شهره مهران، محمد حمزه، آیدین خانکشی‌پور، افشین چیذری، علی‌رضا جدی، علی‌رضا آدم‌بکان، پیام مفیدی و …

عواید فروش آثار این نمایشگاه صرف تجهیز مدارس مخصوص کودکان مبتلا به این اختلال رفتاری می‌شود تا نخستین گردهم‌آیی هنرمندان تجسمی برای حمایت از بیماران اوتیسم در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان سبب یک حرکت خیر شود.

نخستین نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» پنج‌شنبه، ۱۰ تیر، طی آیینی افتتاح شد. در آیین افتتاح نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» خانم طاهر منفرد، مدیر مؤسسه‌ی شکرانه‌ی مودت جهانی، دکتر حسین خطیبی، روان‌پزشک و متخصص علوم ارتباطات، خانم دکتر بهار آذر به همراه دکتر علی تهرانی مدیران مدرسه‌ آفتاب در استان البرز، کامبیز درم‌بخش، هنرمند برجسته، مهدی فیروزان، مدیر عامل مؤسسه‌ شهر کتاب و … حضور یافته و درباره‌ ابعاد مختلف اختلال اوتیسم، نحوه‌ مواجهه با این افراد، تلاش برای بهبود وضعیت مبتلایان به اوتیسم و در نهایت رابطه‌ هنر و اوتیسم صحبت کردند.

گرداننده‌ این جلسه و پنل حاشیه‌ای‌اش، دکتر حسین خطیبی سخنان خود را با توضیحی کوتاه درباره‌ی اختلال اوتیسم آغاز کرد؛ این متخصص روان‌پزشکی سپس از دکتر فاضل، متخصص جراحی مغز و اعصاب دعوت کرد تا پشت میکروفون قرار بگیرد. دکتر فاضل در چند جمله از تجربیات‌اش درباره‌ مواجهه با بیماران اوتیسم سخن گفت و میکروفن را به کامبیز درم‌بخش، هنرمند کاریکاتوریست سپرد . کامبیز درم‌بخش که سابقه‌ حمایت از حرکت‌های خیریه‌ متعددی را در کارنامه‌ دارد، با یک اثر در این نمایشگاه حضور داشت و در چند جمله به لزوم حضور هنرمندان در فعالیت‌های انسان‌دوستان تأکید کرد.

مهدی فیروزان، مدیر شهر کتاب در سخنانی کوتاه به دلیل حضورش به عنوان حمایت کننده سخن گفت و به اهمیت مسئولیت‌پذیری اجتماعی اشاره کرد و توضیح داد که چرا شهر کتاب به عنوان حمایت کننده در این رویداد هنری شرکت کرده است.

خانم طاهره منفرد، مدیر مؤسسه‌ شکرانه‌ مودت جهانی، دیگر سخنران این مراسم، ضمن تشکر از حضور هنرمندان و حضار، درباره‌ فعالیت‌های مختلف بنیادش گفت که بنیاد تحت مدیریت او با عنوان Senses Cultural(احساسات فرهنگی) در زمینه‌ مبادله‌ دانش‌آموخته و مربی بین دانشگاه دیویس آمریکا و ایران فعالیت می‌کند. عمده‌ فعالیت‌های این مؤسسه در حوزه‌ فعالیت‌های اجتماعی است و تلاش‌هایی که برای اطلاع‌رسانی در مورد اختلال اوتیسم بوده است.

در ادامه خانم دکتر بهار آذر یکی از مدیران مدرسه‌ آفتاب در استان البرز پشت میکروفون قرار گرفت. مدرسه‌ آفتاب سال گذشته عنوان مدرسه‌ی برگزیده‌ی بهزیستی کل کشور را به دست آورده بود. خانم دکتر آذر، خلاصه‌ای از فعالیت‌های خود و همسرش، دکتر علی تهرانی در این مدرسه را توضیح داد. این مدرسه‌ توان‌بخشی در حال حاضر بیش‌ترین فعالیت‌ها را در حوزه‌ توان‌بخشی کودکان مبتلا به اوتیسم انجام داده است.

در ادامه، نخستین نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» افتتاح شد. نمایشگاهی که تمامی عایدی آن به تجهیز مدارس مخصوص کودکان مبتلا به اوتیسم خواهد شد.

نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» تا ۱۵ تیر در نگارخانه شماره‌ی یک فرهنگ‌سرای نیاوران پذیرای دیدارکنندگان خواهد بود.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
كليد‌واژه‌ها: نمایشگاه هنر برای اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: