تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جمع‌آوری ۴۵ میلیون دلاری دی‌کاپریو برای محیط زیست

SensesCultural:«لئوناردو دی‌کاپریو» بازیگر برنده اسکار هالیوودی در یک حراجی خیریه، چندین میلیون دلار برای حفاظت از محیط زیست سیاره زمین سرمایه جمع کرد.

«دی کاپریو» بازیگر و فعال محیط زیست آمریکایی در سومین حراجی سالانه و خیریه که این هفته برگزار شد، توانست مبلغ 45 میلیون دلار برای کمک به حفاظت از زمین در مقابل گرمای جهانی و بحران‌های زیست محیطی جمع‌آوری کند.

در این مراسم که در فرانسه و توسط «لئوناردو دی کاپریو» موسس و رئیس بنیاد «دی‌کاپریو» برگزار شد، مجموعه‌ای از لوازم شخصی متعلق به این بازیگر آمریکایی به همراه مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنری به حراج گذاشته شد و از جمله مهم‌ترین میهمانان این حراجی خیریه می‌توان به «کیت هادسون»، «ادوارد نورتون»، «آرنولد شوارتزنگر»، «کوین اسپیسی»، «کیت بلانچت»، «ماریو کوتیلار»، «رابرت دنیرو»، «پنه‌لوپه کروز»، «اسکارلت یوهانسن» و «چارلیز ترون» اشاره کرد.

«لئوناردو دی‌کاپریو» پس از موفقیت فیلم سینمایی «تایتانیک»، در سال 1998 یعنی زمانی که 24 سال داشت، بنیاد «لئوناردو دی‌کاپریو» را برای حمایت از محیط زیست راه‌اندازی کرد؛ این موسسه‌، نهادی غیرانتفاعی برای افزایش آگاهی نسبت به مسائل محیطی بود. گرچه بخش‌های مختلف طبیعت محور توجه «دی‌کاپریو» بود، ‌اما او بیشتر تمرکز خود را روی مباحثی چون گرم شدن کره زمین‌، حفظ تنوع زیستی زمین و حمایت از انرژی‌های قابل تجدید قرار داد.

بنیاد «دی‌کاپریو» در 40 کشور جهان روی پروژه‌های متعدد محیط زیستی کار کرده و دو فیلم مستند به نام «سیاره آب» و «گرمایش‌ جهانی» ساخته و منتشر کرده است.

فعالیت‌های چشمگیر این بازیگر و فعال اجتماعی در این زمینه جوایزی را از سوی گروه‌های حامی محیط زیست برایش به ارمغان آورد که جایزه محیط زیست «مارتین لیتون» سال 2011 و جایزه رهبری محیط زیست 2003 که از سوی موسسه جهان سبز آمریکا برگزار می‌شود، از این جمله هستند.

«دی کاپریو» اولین بار در سال 1993 برای فیلم «یه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌ده» نامزد جایزه نقش مکمل اسکار شد و سپس در سال‌های 2005 (هوانورد)،‌ 2007 (المالس خونین)، 2014 (گرگ وال استریت) نیز مجددا نامزد اسکار بازیگری شد تا سرانجام امسال برای بازی در فیلم «بازگشته» موفق به کسب این جایزه مهم سینمایی شد.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
كليد‌واژه‌ها: آمریکا،کالیفرنیا،محیط زیست،زلزله | لئوناردو دی‌کاپریو
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: