تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




تلفیق؛”حالم رو خراب‌ کرده” با فلامنگوی اسپانیایی

موسیقی تلفیقی در چند سال گذشته در فضای موسیقی ایران رواج و رونقی شگفت انگیز پیدا کرده است. برخی از این تلفیق‌ها به دلیل عدم آشنایی آهنگساز یا نغمه‌پرداز با جوهر وگوهر تلفیق چندان دلچسب از کار در نمی‌آید، اما برخی کارها اینگونه نیست و همانند در و تخته به هم چفت می‌شوند.

MOTAMEDI

کار مشترک محمد معتمدی از ایران و یک بانوی اسپانیایی از این گونه دوم است که اول تصنیفی به نظر قدیمی در مایه‌های کار و عمل در آواز اصفهان(حالم را خراب کرده ،دلم را کباب کرده) را انتخاب کرده و با فضاهایی از موسیقی فامنگو یا آوازهای خاص موسیقی اسپانیا در آمیخته و نتیجه میوه‌ای شده است خوشایند به گوش و چشم!

این قطعه کوتاه را بشنوید با این توضیح که کنسرت کامل این کار قرار است در روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت تهران از بی‌بی‌سی فارسی پخش شود.

آنهایی هم که فرصت نمی‌کنند در این ساعت برنامه را ببینند می‌توانند این برنامه را  جمعه (چهاردهم شهریور) ساعت ۱۷:۳۰ – شنبه ۱۲:۳۰ – یکشنبه ۱۰:۳۰ – دوشنبه ۱۲:۳۰ – سه‌شنبه ۱۷:۳۰ – چهارشنبه نوزدهم شهریور) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران  ببینید.

توصیه سایت احساسات فرهنگی این است که این برنامه را از دست ندهید. به خصوص آنانی که رگه‌هایی از علاقه‌مندی به موسیقی سنتی از هر ملل و نحلی در جانشان ریشه دارد.

در لینک زیر می‌توانید قطعه‌ای 5 دقیقه‌ای از این کار را ببینید.

https://www.facebook.com/video.php?v=593714250750887&set=vb.299496943505954&type=2&theater

 

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: