تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




روز زمین و دستور اوباما برای انرژی پاک

obama3آخرین شنبه ماه مارس به عنوان روز زمین نامگذاری شده و در این روز هواداران محیط زیست و استفاده از انرژی پاک در اقصی نقاط عالم به فعالیت‌هایی در این زمینه می‌پردازند. در آمریکا نیز این روز به خوبی گرامی داشته می‌شود ، به خصوص که چند روز قبل آقای اوباما در دستوری خواستار برنامه‌ریزی ده ساله برای کاهش مصرف گازهای گلخانه‌ای شده است.

اهمیت استفاده از انرژی پاک برای ایالت کالیفرنیا بسی بیش از سایر ایالت‌هاست.

رئیس جمهوری آمریکا  در آخرین روز سال شمسی 29 اسفند، فرمانی اجرایی را امضا کرد که مقرر می‌دارد تولید گازهای گلخانه ای توسط دولت در ده سال آینده به ۴۰ درصد سطح پنج سال پیش، کاهش یابد.کاری که اگر صورت بگیرد انقلابی در استفاده از انرژی های غیر فسیلی و پاک در آمریکا به شمار می رود.

این فرمان همچنین دولت را ملزم می کند در ۱۰ سال آینده ۳۰ درصد از مصرف برق خود را از منابع تجدیدپذیر کسب کند.

باراک اوباما می‌گوید ایالات متحده ثابت می‌کند که ضمن مقابله جدی با تغییرات آب و هوا می توان اقتصادی قوی و رو به رشد داشت.

«این هدف‌ها بلندپروازانه است ولی می‌دانیم که انجام‌پذیر است. در اینجا می خواهم از مدیران برخی از شرکت‌های پیشگام کشور در این زمینه که به اقدام‌های عملی دست زده و چنین تعهداتی را تقبل کردند، قدردانی کنم. مدیران شرکت‌هایی چون آی بی ام، جی ای، و نورتروپ گرامن. که جزو صد شرکت ثروتمند کشورند که همین اهداف بلندپروازانه را دارند. این تلاش مشترک به ما امکان می‌دهد نه تنها به هدف‌های اصلی خود در کاهش تغییرات آب و هوا دست یابیم بلکه در زمینه مالی نیز صرفه جویی کنیم.»

به گفته رئیس جمهوری ایالات متحده، ایجاد تقاضا برای انرژی سبز در کشور موجب ایجاد بخش‌های جدید اقتصادی و کاهش هزینه انرژی می شود.

در هر حال باید منتظر ماند و دید که در این کارزاری که اقای اوباما برای دفاع و گسترش انرژی سبز راه انداخته است تا چه اندازه توفیق خواهد داشت.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
كليد‌واژه‌ها: انرژی سبز در آمریکا | اوباما
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Zenilda
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469738714
Weeeee, what a quick and easy sonlitou.