تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




 بنیاد زنان ایرانی آمریکایی پیشرو؛کارنامه ۵ ساله:۱۲ کنفرانس، ۳ هزار عضو، ۱۰ هزار علاقه‌مند

Maryam khosravaniSensescultural: بنیاد زنان ایرانی آمریکایی پیشرو در کارنامه فعالیت پنج ساله خود رشد مطلوبی داشته و توانسته اهداف این نهاد را به جامعه زنان ایرانی آمریکایی بشناساند.

مریم خسروانی، موسس و بنیانگزار بنیاد زنان ایرانی آمریکایی پیشرو با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد به سایت Sensecultural گفت: ما پنج سال است که فعالیت خود را شروع کرده‌ایم و در این مدت توانستیم بیش از سه هزار عضو و نزدیک به ۱۰ هزار فرد علاقه‌مند و دنبال‌کننده کار خود را به صحنه بکشانیم و ۱۲ کنفرانس هم برگزار کنیم. بر این اساس به گمانم و با ارزیابی‌هایی که از نهادهایی همعرض خود داشته‌ایم رشد ما بسیار خوب و حتی دور از انتظار بود و نشان می‌دهد که ما توانستیم خلایی را پر کنیم  که جامعه زنان ایرانی آمریکایی به آن سخت نیازمند بودند.

به گفته خانم خسروانی کنفرانس‌های برگزار شده عمدتا در اورنج‌کانتی،سان‌دیگو،سانفرانسیسکو، لس‌آنجلس، نیویورک و واشنگتن بوده است که نشان می‌دهد تمرکز اصلی بر ایالت کالیفرنیاست به عنوان پرجمعیت‌ترین ایالتی که ایرانیان در آن مستقرند و از سوی دیگر شرق آمریکا(واشنگتن و نیویورک) که به نوعی پایتخت سیاسی این کشور به شمار می‌رود.

وی هدف خود از تاسیس این نهاد را در درجه نخست ارتباط میان زنان ایرانی آمریکایی و در مرحله بعد معرفی جوان‌ها به گروه‌ها و افراد شناخته شده‌ای دانست که در این کنفرانس‌ها حضور پیدا می‌کنند.

خسروانی اضافه می‌کند:این سازمان یک سازمان ارتباط دهنده است  و کار فوق العاده این است که جوان‌هایمان را به افراد نخبه معرفی کنیم تا آنها با آموزش و نیز نشان‌دادن مسیرها و در اختیار نهادن تجاربشان راه را برای رشد و بلوغ فکری و عملی آنها باز کنند.

مدیر بنیاد زنان ایرانی آمریکایی پیشرو درباره میزان کارهایی که در این مدت صورت گرفته است گفت: تا کنون ما سعی کردیم افراد را به صورت فردی و جمعی به گروه‌ها و افراد باتجربه معرفی کنیم که این البته با استقبال کارآفرینان هم روبرو شده است ، چرا که انها نیز به دنبال استعدادهای تازه می‌گردند که بتوانند به کار خود رشد و توسعه افزونتری ببخشند. این افراد با جوانانی که ما معرفی می‌کنیم به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی در تماسند و مشورت‌های لازم را به آنها می‌دهند که چگونه بتوانند در کارشان در محیطی آمریکایی موفق شوند. امید ما این است که با توجه به ظرفیت‌‌ی که هم اینک موجود است برای ۵۰ تا ۶۰نفر در سال چنین خدماتی ارائه شود.

ما دو پروژه تازه را شروع کردیم و حدود ۱۰۰ نفر جوان متقاضی داریم که به ما مراجعه کرده و یا تماس گرفتند که با توجه به دانش  و تخصصی که دارند، فعالیتی برای معرفی آنها انجام دهیم که دفاتر سه‌گانه ما در شمال و جنوب کالیفرنیا و نیویورک  درگیر برنامه‌ریزی برای همین کار هستند.

خسروانی از برگزاری سفرهای کاری برای دختران و پسران جوان و دیدارشان از شرکت‌های موفق و بزرگ آمریکایی سخن گفت و افزود: شش ماه قبل ما گروهی از جوانان را به واشنگتن بردیم و آنها را با برخی از شرکت‌های بزرگ و ادارات، از جمله بانک جهانی از نزدیک آشنا کردیم و مدیران این موسسات درباره کارشان و تجربه‌های خود سخن گفتند. و در آینده نزدیک نیز قصد داریم در تابستان سال ۲۰۱۷ گروهی از همین جوان‌ها را به سفری کاری به سلیکون ولی بیاوریم و آنها را از نزدیک با موسسات و شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت، فیس‌بوک وگوگل و اپل و … آشنا کنیم. این گونه آنها در می‌یابند که چه ظرفیت‌هایی دارند و چه علائقی و انگیزه‌هایی و چگونه می‌توانند مسیر کاری آینده خود را مشخص سازند.

Womane Of chacgh

به گفته مدیر بنیاد زنان ایرانی آمریکایی پیشرو کنفرانس آینده این بنیاد در شمال کالیفرنیا و در شهر سانفرانسیسکو خواهد بود که اطلاع رسانی درباره زمان و تاریخ دقیق آن در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

 وی درباره همکاری با برخی نهادها و انجمن‌های غیر انتفاعی از جمله بنیاد SensesCultural گفت من خوشحالم که برخی از زنان موفقی که در سمینارهای ما حضور دارند ارتباط خود را ایران را حفظ کرده‌اند و به انتقال دانش و تکنولوژی از آمریکا به ایران سرگرمند. تا آنجایی که در خاطر دارم خانم منفرد(طاهره شفیعی) که در کنفرانس اخیر ما نیز در پنلی از ایشان دعوت شده بود که حضور یابند از معدود زنان ایرانی آمریکایی هستند که توانستند ارتباط خوبی را با داخل ایران برقرار کنند و به خصوص در زمینه کاری که می‌کنند( انتقال دانش درباره معلولیت‌های ذهنی کودکان از جمله اوتیسم) موفق باشند.

حضور مدیر Sensescultural در کنفرانس زنان ایرانی آمریکایی پیشرو

من خیلی امیدوارم که این ارتباط بین نهاد ما و بنیاد شما و دیگر نهادهایی که در شمال کالیفرنیا و یا شهر ساکرامنتو فعالند و از سوی زنان مدیریت می شوند بیشتر شود و به گمانم در این مسیر باید روی ارتباطات و کمک‌های خانم منفرد در شهر ساکرامنتو هم حسابی ویژه باز کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که کنفرانسی هم در لندن برگزار کند تا بتوان از ایران زنانی را دعوت کرد که در آن کنفرانس حضور داشته باشند.

مدیر بنیاد زنان ایرانی آمریکایی پیشرو به مانند مصاحبه قبلی ابراز امیدواری کرد که روزی بتواند این کنفرانس را در داخل ایران برگزار کند وارتباط بین زنان موفق داخل ایران و زنان موفق و تاثیرگذاری ایرانی مقیم آمریکا را سامان مطلوبتری ببخشد.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
كليد‌واژه‌ها: بنیاد زنان ایرانی آمریکایی پیشرو | مریم خسروانی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

اعظم پیغمبری فینی
سلام من بانوی برگزیده هستم لطفا به سایت مجتمع اوای وحش کاشان سر بزنید قسمت درباره ما را هم بخوانید طرحی را با سرمایه گذاری بالای 4میلیارد تومان راه اندازی کردم با هزینه شخصی دوست دارم از نزدیک طرحدهای مشابه خارجی راببینم ممنون