تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




روز جهانی زن،احساسات فرهنگی و قدردانی از یک بانوی آمریکایی

 

karen abozeid2هشتم مارس را روز جهانی زن نامیده اند تا همه آدمیان به یاد داشته باشند که باید به زن احترام گذاشت و ستمی را که تاریخ  و تمدن بر آنها روا داشته است اندکی جبران کنند. زنان این بختیاری را دارند که از دو نعمت بهره مندند که مردان هیچکدامشان را ندارند, صفت مادری و خالق عشق در هر دو معنای مجازی و حقیقی آن. هر دوی این صفت ها یک عنصر را به دنیا تزریق می کندکه به خصوص در این دوره و زمانه سخت به آن نیازمندیم و آن لطف و مهربانی و دوری از خشونت و بی عاطفگی است.

بر چنین بنیادی است که در احساسات فرهنگی به دنبال پروژه زنان تاثیرگذار و موفق هستیم و در این مسیر از بانویی قدردانی کنیم که قدر مشترک فعالیت های بنیاد اخساسات فرهنگی است. پیدا کردن چنین بانویی که ویژگی های یک بانوی تلاشگر و برجسته ای که آمریکایی باشد و  سابقه ای از حضور در عمده عرصه ها  در طرازی جهانی را دارا باشد و بیش از سه دهه از عمر خود را در همکاری با سازمان ملل و کمک به کودکان و زنان کشورهای فقیر و جنگ زده از آفریقا و غزه و فلسطین  و خاورمیانه و … صرف کرده باشد, اندکی دشوار بود. اگر چه در میانه های سال و به مصداق آن شعر مولوی که “بر سر گنج و گدایی می کند” دریافتیم که بهترین گزینه برای این کار خانم کارن ابوزید است که سوابق کاری و حرفه ای او به قدری گسترده و جامع الاطراف است که می توان برخی از فعالیت های بنیاد احساسات فرهنگی را بانام او مهر و نشان کرد و به جلو برد.

دکتر کارن کانینگ ابوزید دارای فوق‌لیسانس مطالعات اسلامی از دانشگاه مک گیل و نیز دکترای افتخاری از دانشگاه پادوآ، بیش از30 سال فعالیت‌های بشردوستانه را در کارنامه کاری خود دارد.در کنار آن به دلیل علاقه‌مندی به حمایت و فعالیت در مناطق محروم 10 سالی را در دانشگاه‌های اوگاندا و سودان تدریس کرد.
خانم ابوزید 19 سال را به عنوان مسئول کمیساریای عالی سازمان ملل بخش کشورهای اوگاندا,سیرالئون ، نامبیا, بوسنی و… در ژنو به فعالیت مشغول بود. او همچنین از سال 2000 به عنوان کمیساریای سازمان ملل در مسائل مربوط به فلسطین و به خصوص کودکان غزه فعالیت کرد.

karen abozeid
از او می‌توان با عنوان مدافع سرسخت و برجسته فعالیت‌های بشردوستانه یاد کرد. خانم ابوزید اوایل بهار 2014 دعوت بنیاد احساسات فرهنگی را برای عضویت افتخاری در هیئت‌مدیره پذیرفت و در برنامه‌ای که از سوی بنیاد در موضوعات مرتبط با جنگ و تاثیر آن در کودکان و زنان خاورمیانه برگزار شده بود, شرکت کرد.
بنیاد احساسات فرهنگی پیش از این و همزمان با  برپایی نمایشگاه زنان عکاس خاورمیانه ؛ قدرت پایدار در دانشگاه دیویس که اکتبر 2014 برگزار شد، این نمایشگاه را به نام او کرد و بعد از این نیز قرار است نمایشگاه های مرتبط با “زنان عکاس خاورمیانه؛ قدرت پایدار”  را به این بانوی فرهیخته و پرتلاش تقدیم کند و در برنامه های سال 2015 خود نیز جایگاهی ویژه و والا برای تقدیر از تلاش های او در نظر گرفته است.

 

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
كليد‌واژه‌ها: زنان تاثیرگذار | کارن ابوزید
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Necta
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469715495
That really catrpues the spirit of it. Thanks for posting.