تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




افطاری بنیاد Cair  در ساختمان کاپیتال ساکرامنتو

cair sacramento20151

بنیادCair  به مانند 12 سال گذشته با حضور برخی چهره های فرهنگی و سیاسی و اداری ایالت کالیفرنیا و البته گروهی از ایرانیان مراسم افطاری با صفایی را در زیرزمین ساختمان کاپیتال یا همان استانداری کالیفرنیا برگزار کردند.

این مراسم از ساعت 6  و 30 دقیقه عصر روز چهارشنبه یکم ماه جولای آغاز شد. یک ساعت اولیه این مراسم در لابی ساختمانی که مجسمه رونالد ریگان( فرماندار کالیفرنیا و رئیس جمهور پیشین) در وسط آن قرار داشت برگزار شد. ساعتی که به دیدار و معرفی افراد به یکدیگر گذشت و به نوعی پیش درآمدی بود بر مراسم اصلی.

مراسم اصلی در ساعت 7 و 30 دقیقه با حضور بسام از چهره های شناخته شده بنیاد کر آغاز شد. حضور چند سناتور شناخته شده منطقه کالیفرنیا و مقام های دولتی و قاضی شهر ساکرامنتو بر اهمیت این مراسم بیشتر افزوده بود، چرا که در یک سال گذشته وبا ظهور جریان داعش و برخی اتفاقات ناخوشآیندی که جریانات تندرو و افراطی اسلامی به وجود آورده بودند، حضور این تعداد از مقام های آمریکایی نشان می داد که آنها به جریانات اصیل و صلح طلب اسلامی باور دارند و تحت تاثیر تبلیغات قرار نمی گیرند.

چنانکه یکی از سناتورها از گفت وگوی بین ادیان سخن گفت و این که باید آرامش و صلح و دوستی را که پیام ادیان ابراهیمی است گرامی بداریم و در جهت تقویت ان بکوشیم. سناتور دیگری هم از حضرت محمد(ص) ، پیامبر گرامی اسلام یاد کرد که در زندگی و سیره خود خصایل نیکوی فراوانی را برای جهانیان به یادگار گذاشت.

خواندن قرآن و نیز ارائه ترجمه آن نیز از جمله برنامه های این مراسم بود. در پایان نیز نام برخی از چهره های شناخته شده و همیار بنیاد کر در ساکرامنتو معرفی شدند که با تشویق حاضران همراه بود.

گزارش تصویری از این مراسم به زودی در همین سایت خواهد آمد.

 

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
كليد‌واژه‌ها: بنیاد کر در ساکرامنتو
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: