تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




هشدار جدی فرماندارکالیفرنیا برای گازهای گلخانه‌ای

وجدان کاری و دغدغه نسبت به مسئولیتی که بر عهده فرد گذاشته شده است را می‌توان از کار و کردار آدمی دریافت.جری براون، فرماندار کالیفرنیا از آن دسته مسئولانی است که چنین دغدغه‌ای را همه‌گاه در کارش لحاظ کرده است. او حتی زمانی که  به تعطیلات سالانه می‌رود هم لحظه‌آی ‌ارام و قرار ندارد و می‌خواهد قدمی بردارد تا آلام آدمیان اندکی تخفیف یابد و آینده‌ای روشن‌تر برای‌آنها پیش چشم آید.

آقای فرماندار  این روزها در فلورانس ایتالیاست و احتمالا از امروز یا دیروز تعطیلات سالانه‌ خود را باهمسرش آغاز کرده است، اما یک روز قبل از  آن او در کنفرانسی در واتیکان شرکت کرد تا درباره موضوع «بردگی و تغییرات آب و هوایی در عصر جدید» سخن بگوید.به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از سایت روزنامه ساکرامنتو بی  آقای فرماندار در کنفرانسی دو روزه در شهر واتیکان شرکت کرد. کنفرانسی که میزبان آن «آکادمی علوم و علوم اجتماعی» وابسته به واتیکان بود. او در این سخنرانی از ذوب شدن یخ‌های قطب گفت و کاهش لایه ازون و تاثیرات گازهای گلخانه‌ای بر سلامت آدمی و اینکه اگر به فکر نباشیم باید شاهد انقراض و نابودی نسل انسان و دیگر موجودات در قید حیات روی زمین باشیم.

او البته مسیرها و راه‌حل‌هایی را هم پیشنهاد کرد که پیش از این خود در ایالت زیر نظرش به سختی و جدیتی تام و تمام به دنبال اجرای آن است. اینکه سوخت خودروها را از سوخت‌های فسیلی به سوخت‌های پاک تبدیل کنیم و یا جلوگیری از استفاده بیش از اندازه از سوخت‌های فسیلی و در نهایت کاهش هر ساله مصرف این سوخت‌ها.

سخنرانی آقای براون از جمله جدی ترین سخنرانی‌های این کنفرانس بود. در جایی که او گفت« ما باید پاسخگوی رنجی باشیم که در دنیای جدید بر نسل انسان و دیگر جانداران تحمیل می‌کنیم. رنجی که نسل‌های آینده نیز از کار  و کردارمان به تعب و گرفتاری خواهند افتاد.

او سپس به ۱۷هدف اصلی که علاقه‌مندان به محیط زیست باید به آن برسند و قرار است در کنفرانس آینده محیط زیست در پاریس  مظرح شود اشاره کرد و گفت که باید با جدیت به سمت رسیدن به این اهداف حرکت کرد.

آنهایی که تحرکات آقای فرماندار در زمینه محیط زیست را دنبال می‌کنند می‌توانند نمونه‌آی از این دغدغه‌ها را در چمن جلوی ساختمان کاپیتال مشاهده کنند. چمنی که این روزها خشک شده است؟! چرا؟ چون آقای فرماندار از همان روزی که اعلام کرد وضعیت آب در ایالت کالیفرنیا در مرز هشدار قرار دارد و باید ۲۰درصد از مصرف آب را کم کنیم. خود ابتدا دست به کار شد و دستور قطع آب دادن چمن جلوی ساختمان اداری خود را داد تا ثابت کند که خود به آنچه می‌گوید عمل می‌کند.

دغدغه حفظ محيط زيست از ابتدا در ذهن و ضمير جري براون بود به نحوي كه در دور نخستي كه براي فرمانداري انتخاب شد سخت بر اين نكته پاي فشرد كه خيابانها بايد در همان وضعيت بمانند و عريض و طويل نشوند و از مردم خواست تا با دوچرخه به سر كار بيايند.
گسترش و توسعه خطوط دوچرخه سواري در سطح معابر شهر و نيز جلوگيري از ورود خودرو به معابر ويژه و اختصاصي دوچرخه در مسيرهاي كنار رودخانه ها از جمله بسترهايي است كه او فراهم كرد تا مصداق همان ضرب المثلي شود كه به قول سعدي : به عمل كار برآيد به سخنداني نيست.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
كليد‌واژه‌ها: جری براون | گازهای گلخانه‌ای
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: