تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




گرتا تونبرگ اقیانوس می پیماید تا از اقلیم و اوتیسم دفاع کند

 

PLYMOUTH, ENGLAND - AUGUST 14: Climate change activist Greta Thunberg speaks at a press conference before setting sail for New York in the 60ft Malizia II yacht from Mayflower Marina, on August 14, 2019 in Plymouth, England. Greta Thunberg is a teenage activist born in Sweden in 2003. She began protesting outside the Belgian Parliament aged 15 and started the School Strike for Climate movement which has gained global popularity seeing school students campaigning against Climate Change on Fridays instead of attending their lessons. Greta has stopped flying as the aviation industry is responsible for 12% of CO2 emissions from all forms of transports. Once in New York she will attend a climate change conference. (Photo by Finnbarr Webster/Getty Images)

گرتا تونبرگ، فعال دانش آموز سوئدی که بعد از نرفتن به مدرسه روزهای جمعه جهت تظاهرات در حمایت از اقلیم شهرت یافت. از کودکی با نوعی اوتیسم به نام اسپرجرز کلنجار رفته. اخیراً این فعال بخاطر اوتیسم مورد آزار و اذیت قرار گرفت. در ماه اوت، پس از 15 روز سفر با قایق در طول اقیانوس اطلس، گرتا وارد نیویورک شد تا در اجلاس اقلیم شرکت نماید. اما بعد از سخنرانی در یک جمع، برخی از صاحبان حساب توئیتر بعد از دیدن ویدئو گرتا گفتند وی مشکل دارد. توئیتر به حمایت از گرتا به پا خاست.

خود گرتا هم برای این افراد پیامی داشت. او گفت : برخی اوقات من با سایرین فرق دارم اما در شرایط مناسب فرق داشتن یعنی قدرت فوق العاده داشتن.

حامیان گرتا که خود اوتیسم دارند در شبکه اجتماعی توئیتر از وی دفاع کرده اند. به گفته آنها، توانایی گرتا در صحبت کردن در خصوص اوتیسم به عنوان یک نوجوان به آنها آموخت تا اوتیسم را جشن بگیرند.

تونبرگ وعده داده تا فردی که هست را از دیده مردم پنهان نکند و همچنان از کره زمین دفاع نماید. وی گفت قبل از طفره رفتن از مدرسه، نه انرژی داشت، نه دوستی داشت و نه با کسی حرف میزد. وی در خانه تنها می نشست و مشکلات تغذیه داشت، تا هنگامی که مغز متفکر وی سبب شد تا در دفاع از اقلیم قدم بردارد.

وی می گوید افرادی که اوتیسم او را نوعی بیماری می پندارند از توانایی های بالقوه اوتیسم آگاه نیستند. سفر اقیانوسی گرتا حاکی از شجاعت وی است. گرتا حاضر به پرواز نشد، بخاطر هزینه منواکسیدکربن در اقلیم که از پرواز ناشی می شود. قایق وی از انرژی خورشیدی بهره مند بود. و خوشبختانه سفر آنقدر که فکر می کرد سخت نبود هرچند هوا گاهی بد بود و دریا منقلب. با این وجود گرتا حتی به این علت دچار تهوع هم نشد.

تاريخ: ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: