تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بحثی در مشکل روانی قاتل حادثه اورلاندوی آمریکا

Screen Shot 2016-06-15 at 8.33.07 AMSensesCultural:همسر سابق عمر متین، که از او جدا شده، از شوهر سابقش به عنوان فردی با گرایش به خشونت خانگی نام برده است.  و از سوی دیگر به  خبرگزاری آسیوشیتدپرس در گفت وگویی با برخی مشتریان پالس کلاب از آنها نقل کرده‌است که «متین  مردی ستیزه‌جو و “غیرعادی» بود.

اطلاعات تازه‌‌ای هم که در نشریات محلی و از گفت و گو با برخی دیگر از اعضای آن باشگاه منتشر شده این احتمال و گمانه را  تقویت کرده که عمر متین خود همجنس‌گرا بوده و از اینکه می‌دیده همتایانش از زندگی لذت می‌برند اما او مثلا به دلیل محدودیت‌های خانوادگی نمی‌تواند از زندگی خود لذت ببرد  دچار خشم و هیجان می‌شده است. همچنین برخی این گمان را مطرح کردند که احتمال دارد با او در این باشگاه برخورد خوبی نمی‌شده و او از این مسئله عصبانی بوده است و این گونه و با چنین نیت بدی خواسته انتقام بگیرد.

در ادامه تحقیقات متوجه شده‌اندکه او همسر دومی هم دارد و بعد از این همسر اول خود را کتک می‌زد و او به همین دلیل در چند ماه نخست ماجرا را با خانواده خود در میان می‌گذارد و خانواده همسر نخست او به این جمع بندی می‌رسند که هر چه سریعتر دختر خود را از چنین وضعیت بغرنجی بیرون بیاورند و نجات دهند. همسر دوم او نیز گفته می شود از نیت او در حمله به این کلوپ آگاه بود و حتی دیده بود که او اسلحه خریده است.

از سوی دیگر گزارش شده است که عمر متین کوتاه زمانی قبل از دست زدن به این حمله، وفاداری و بیعت خود با گروه دولت اسلامی (داعش) را اعلام کرده بود و این گروه نیز مسئولیت حمله به باشگاه را برعهده گرفت. با اینهمه، برخی از کارشناسان با اشاره به گرایش این فرد به خشونت خانگی، احتمال وجود مشکل روانی عمیق‌تری را مطرح کرده و گفته بودند که داعش در هر حال از هر فرصتی برای تبلیغ نفوذ جهانی خود بهره‌برداری می‌کند و ممکن است ادعای مسئولیت در این مورد هم با همین منظور صورت گرفته باشد.

از جمع بست تمامی این داده‌ها بر می‌آید که این گمانه را بیشتر بپذیریم که این فرد مشکل روانی داشته است و همین مسئله سبب شده است تا او دست به چنین کارهای خطرناکی بزند.

در واقع تناقضاتی که زندگی شخصی او با زندگی اجتماعی‌اش داشت در کنار مشکلات دیگر روانی و نیز زندگی شخصی و خانوادگی از هم پاشیده به همراه برخی اعتقادات وگرایش‌ها و برداشت‌های تندروانه از اسلام دست به دست هم داد تا او به چنین کار وحشتناکی دست یازد.

 

طبیعی است که در آینده هنگامی که تحقیقات و ارزیابی‌های بیشتری از تمامی جوانب این حادثه تلخ  و غم انگیز منتشر شود و به دست آید، ابعاد دیگر این ماجرا نیز گشوده و نتایج تازه‌ای به دست  خواهد آمد. اما گذشته این گونه رفتارها در هر گوشه این جهان، از جمله برخی حرکت‌های این چنینی در برخی مدارس آمریکا نشان می‌دهد که برخی از این افراد از مشکلات روانی و عدم تعادل روحی در زندگی شخصی برخوردار بودند.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
كليد‌واژه‌ها: عمر متین | کشتاراورلاندو‌آمریکا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: