تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




روز ولنتاین و هدیه عشق و مهربانی برای خانواده‌ها و کودکان اوتیستیک

senses cultural valentian 2018Senses Cultural: اگر چه ولنتاین و روز آن در سنت‌های مسیحی و کشورهای غربی و توسعه‌یافته رواج و رونق گرفته است اما نگاهی به سنن و آیین‌ کشورهای آسیایی و دیگر نقاط جهان نشان می‌دهد که می‌توان در آیین‌های دیگر مردمان نیز چنین روزی را سراغ کرد. حتی در سنت‌های ما ایرانیان نیز مشابه چنین روزی وجود داشت و در برخی از اقلیت‌های مذهبی، از جمله هموطنان زرتشتی چنین روزی در اسفندماه گرامی داشته می‌شود. برابر‌ آنچه که در کتاب‌های تاریخی آمده است، در ایران باستان دو جشن مهرگان و سپندارمزگان با جشن ولنتاین تشابهاتی داشت. جشن مهرگان که جشن شناخته‌شده‌تری است در شانزدهم مهر ماه هر سال برگزار می‌شد که در آن مردم به یکدیگر هدیه می‌دادند. جشن اسفندگان یا سپندارمذگان نیز روز پنجم اسفند برگزار می‌شد که در آن سنت و آیین بر این مدار می‌گردید که مردان به همسران خود هدیه داده و از آنها تجلیل می‌کردند.
این سنت در گذشته و حتی یکی دو دهه قبل بیشتر با هدف گسترش محبت و مهربانی در سطوح فردی رواج و رونق داشت، اما در یکی دو دهه گذشته و به دلیل رشد شگفت‌انگیز تکنولوژی و فن‌آوری‌های دیجیتال و گسترش ارتباطات، کارکرد‌های عملی آن اندکی بسط یافته و به حوزه‌های اجتماعی نیز کشیده شده است. به همین دلیل هستند افراد و نهادهایی که بخشی از مهربانی و عشق خود را به یک موضوع و مفهوم انسانی و اجتماعی اختصاص می‌دهند تا بتوانند این مهربانی را با افرادی دیگر نیز قسمت کنند.

از جمله فعالیت‌های انساندوستانه و اجتماعی که در سال‌های اخیر محل توجه قرار گرفته است، فعالیت‌های مرتبط با اوتیسم و کمک به کودکان و خانواده‌های دارای کودکان اوتیستیک است. آنهایی که از این اختلال آگاهی دارند می‌دانند که تا چه اندازه مدیریت و اداره کودکان اوتیسمی با مشکلاتی روبرو است و مادران و پدران تا چند برابر انرژی و هزینه صرف می‌کنندکه بتوانند برای لحظاتی لبخندی را بر لبان فرزند خود شاهد باشند. لبخندی که می‌تواند گوشه‌ای از همان هدیه‌ای باشد که در روز ولنتاین و به جهت فعالیت‌های حمایتی برخی نهادها می‌تواند برای این خانواده‌ها و فرزندانشان رخ دهد.
بنیاد Senses Cultural و موسسه همراه آن در ایران ، شکرانه مودت جهانی، در دو سال گذشته و با فعالیت‌هایی که در زمینه اوتیسم صورت دادند و استمرار این فعالیت‌ها برای سالیان آتی سعی کرده‌اند بخشی از این آلام و رنج‌ها را بکاهند.

گزارشی از فعالیت‌های اخیر بنیاد Senses cultural  و شکرانه مودت جهانی

در این مسیر ما به پشتیبانی‌ها و حمایت‌های شما مخاطبان گرامی و نیز همراهان و حامیان این بنیاد در داخل و خارج از ایران امید داریم تا بتوانیم با آگاهی از عشقی که به کارمان داریم، بسترهایی مناسب برای درمان این اختلال طاقت‌سوز را فراهم سازیم.
ضمن دعوت شما به دیدن برخی از مهمترین فعالیت‌های ما در سال ۲۰۱۷ میلادی، هدایا و کمک‌های خود را می‌توانید به دو لینک زیر در آمریکا و ایران ارسال کنید تا چراغ نوعدوستی و همیاری به کودکان و خانواده‌های اوتیسمی را شعله‌ور نگاه داریم.

حساب Paypal بنیاد Senses Cultural در آمریکا

شماره کارت  حساب شکرانه مودت جهانی:   0805   6207   1011   5892

برای تماس با ما و اطلاع یافتن از فعالیت‌های بنیاد Senses Cultural و موسسه همراه آن در ایران، شکرانه مودت جهانی، می‌توانید با نشانی‌های زیر تماس بگیرید:

 

 

 

 

Office: 8880 Cal Center Drive, STE 400,
Sacramento, CA 95866
Mailing: PO BOX 660606,
Sacramento, CA 95826
Phon: 916.835.5666
tata@sensesmagazine.com
tata@sensescultural.org

Follow us: @sensescultural
Like us: facebook.com/SensesCultural
@shokranehmavadatjahani

در خاطرداشته باشید که بنیاد Senses Cultural یک سازمان غیر انتفاعی است و تحت مجوز(لیسانس)(IRS 501(c)(3) قرار دارد و تمام کمک‌های مالی شما عزیزان مشمول کسر مالیات می‌شود.

تاريخ: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
كليد‌واژه‌ها: Donation | روز ولنتاین
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: