تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




افقی نمایان برای صلح و دوستی

برخی اتفاقات در فضای سیاسی ایران می‌توانند بر هر چیزی تاثیر بگذارند و روند تحولات را عمق و غنایی دیگر بخشند. تفاهم ایران با کشورهای 5 به علاوه یک که شب گذشته ( حوالی ظهر به وقت آمریکا) رخ داد و همچنانکه رئیس جمهور آمریکا گفت، توافقی تاریخی بود. از جمله این رخدادهاست که قطعا در درازمدت بر روند تحولات ایران و منطقه خاورمیانه تاثیرات شگفت انگیزی خواهد نهاد.

همین که دیو جنگ و جدلی دیگر از میانه رخت بربسته است خود گام اول توفیق است. گام بعدی اما فضایی است که به روی ایران و ایرانی گشوده می‌شود برای آنکه تدبیر و منطق و علم و دانش و هنر خود را به رخ جهانیان بکشد.

مایی که کشور ابن سینا و رازی و مولوی و سعدی و حافظ و فردوسی هستیم و سلاح‌هایی چنین کارآمد در چنته داریم که می‌توانیم دل‌های فراوانی را فتح کرده و بگشاییم، و اصولا به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبودیم و نیستیم،‌چرا باید از مزیت‌های نسبی فرهنگ و دانشی خود بهره نگیریم؟

نگاهی آماری به میزان حضور دانشمندان ایرانی در سراسر جهان خود موید این مزیت است. پس با اعتماد به نفس از چنین توفیقی گام در وادی‌هایی نهیم که ندای صلح دوستی و امنیت‌خواهی و  جهانی عاری از خشونت ما ایرانیان را به تمامی جهان برساند.

 

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
كليد‌واژه‌ها: توافق هسته‌ای | مقابله با خشونت و افراطی‌گری
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Matthew
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469616193
Free knowledge like this doesn't just help, it promote demycraco. Thank you.