تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جایزه طلایی جشنواره عکس پاریس برای عکاس زن ایرانی

یک عکاس زن ایرانی که مقیم  آمریکا ، مدال طلای بخش موضوعی «دیگران» را در بخش غیرحرفه‌ای ششمین دوره‌ از مسابقه‌ بین‌المللی عکس Px3 از آن خود كرد.

photo-zolfaghari1

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از ایسنا، در این رقابت بین‌المللی که هر سال به میزبانی پاریس در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار می‌شود، عکاسان در گرایش‌ها و بخش‌های مختلفی چون خبری، طبیعت، فاین آرت، پرتره، تبلیغاتی و کتاب عکس به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در هر گرایش سه عکاس برگزیده در زیرمجموعه‌های موضوعی رتبه‌های سه‌گانه را از آن خود می‌کنند.

امسال و در ششمین دوره از این مسابقه جهاني ، حمیده ذوالفقاری با سه پرتره از کودکان روستایی ایران در بخش غیرحرفه‌ای با گرایش «خبری» و در بخش موضوعی «دیگران» موفق به کسب مدال طلا شد و در مجموع در میان تمام بخش‌های زیرمجموعه‌ گرایش «خبری» نیز مقام سوم را از آن خود كرد.

عکس‌های برتر این دوره از ۲۰ تا ۲۷ تیرماه سال جاری در گالری DUPON پاریس به نمایش درآمد و قرار است به رسم هر دوره در قالب یک کتاب عکس نیز به چاپ برسد.

امسال جاناتان نولس – عکاس باسابقه‌ مقیم لندن – به عنوان عکاس برتر سال و میگوئل کاندلا – عکاس جوان اسپانیایی – هم به عنوان استعداد جوان سال معرفی شدند.

بر اساس گزارش سایت احساسات فرهنگی و  بنا بر آنچه که خانم ذوالفقاری روی سایت شخصی خود قرار داده است ،او  دانش‌آموخته عکاسي در آمريکاست و در دانشگاهی در سن حوزه درس خواند و برخی از تجربه‌هایش را در قالب عکاسی بعدها در شهر سانفرانسیسکو ادامه داد. او تاکنون در نمايشگاه‌هاي متعدد انفرادي و گروهي در ايران، آمريکا، ايتاليا، فرانسه، انگليس و سوييس و … شركت كرده است.

نگاهی به برخی از عکس های او در سایتش نشان می  دهد که موضوع زن و به خصوص زن ایرانی از جمله دغدغه های اصلی او در کار عکاسی است و برخی از دیدنی ترین عکس های خانم ذوالفقاری به زنان و کار و شغل و پیشه آنها در عشایر و مردمان مناطق مختلف ایران ارتباط پیدا می کند.

انتشار «کتاب تهران» به همراه نصرالله کسرائيان و كتاب «زن زندگی اقوام ایرانی» از ديگر فعاليت‌هاي او محسوب مي‌شود.

او که تلاش‌های بسیاری در ثبت و ضبط زندگی سنتی و تنوع قومی مردم ایران زمین داشته، سابقه همکاری با سازمان یونیسف را هم در پرونده‌ی کاری خود دارد.

سال 88 نيز سه عكس از اين هنرمند به عنوان يکي از بيست برگزيده مسابقه «Prix de la Photographie, Paris» در گالري‌هاي پاريس به نمايش درآمد.

ذوالفقاري در آن دوره با موضوع «آب» – به عنوان منبع حيات- شركت كرده بود.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
كليد‌واژه‌ها: هنر،عکاسی، زنان
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: