تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




فراخوان بنیاد احساسات فرهنگی برای سمینار ” بررسی عوارض جنگ خاورمیانه بر کودکان و زنان”

بنیاد احساسات فرهنگی سمیناری را در بررسی عوارض جنگ بر روی زنان و کودکان در خاورمیانه برگزار می کند.

panel-discutio

هدف: در جنگ‌ها اگرچه این مردان هستند که زخمی و کشته می شوند اما در کنار آن زنان نیز در موقعیت‌های آسیب‌پذیری قرار می‌گیرند. زنان ودختران به دلیل جنسیتشان تحقیر و مورد تجاوز قرار می‌گیرند وحتی کشته می‌شوند. در شرایط جنگی است که آنها در کنار تحمل این شرایط باید تمامی مشکلات و مسائل خانوادگی را نیز بر دوش کشند در حالی که در تبعید و کوچ و جدایی از فرزندان یا همسرانشان به سر می‌برند.

در جنگ کودکان ممکن است قربانی گردند و یا از کار افتاده شوند یا این که برخی از‌ آنها در حالی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، به اجبار لباس سربازی بر تن کنند و به جنگ فرستاده شوند. همچنان که برخی دختران نوجوان در چنین شرایطی به دام فساد و فحشا گرفتار شوند. این ها مسائلی است که زنان و دختران و کودکان را درگیر جنگی می‌کند که خود در شکل گیری آن هیچ نقشی نداشته‌اند.

هدف بنیاد احساسات فرهنگی این است که در کنفرانس بررسی عوارض جنگ که روز 28 ماه ژوئن در دانشگاه سانفرانسیسکو ساعت 2و 30 تا 5 بعد از ظهر برگزار می‌شود، موقعیتی برای محققین ومتفکرین فراهم سازد تا با جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد راه حل‌های انسانی به دنبال گشایشی برای درمان و چاره مشکلات و رنج‌های زنان و بچه ها در مسائل اخیر کشورهای خاورمیانه از جمله عراق افغانستان و سوریه باشند. در این کنفرانس روزنامه نگاران و چهره‌‌های مطلع و دانشگاهی و کسانی که در زمینه مسائل حقوق بشری فعالند حضور دارند و کمک شما مخاطب گرامی به این همایش می‌تواند ما را در دسترسی به هدفی که داریم بیشتر تشویق کند.

نتایج:قرار است در این سمینار تاثیرات عمیق جنگ و مشکلات و عوارض منشعب از‌آن بر روی زندگی اجتماعی زنان و تاثیرگذاری آن بر محیط زندگی اجتماعی عمومی افراد و شهروندان مورد بررسی قرار بگیرد.

لطفا به ما بپیوندید. هرگونه حمایت شما به ما این امکان را می دهد که مفاهیم و موضوعات ارزنده‌تری را در دسترسی به هدفمان برای فراهم کردن گفت وگو های صلح آمیز و محیطی سالم‌تر برای زندگی افراد به پیش ببریم.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
كليد‌واژه‌ها: پروژه‌های احساسات فرهنگی،زنان و جنگ
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: