تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جريمه ٣٠٠ ميليون دلاري آمريكا براي هيوندا و كيا

قانون هواي پاك اين روزها در آمريكا جدي تر شده است و متخلفان به جريمه هاي سنگين محكوم مي شوند.

تازه ترين اين اتفاقات خبر روزنامه نيويورك تايمز براي جريمه دو شركت خودروسازي كره اي هيوندا و كياموتورز است كه دادستان كل آمريكا اين دو شركت را به پرداخت ٣٠٠ ميليون دلار جريمه براي رعايت نكردن قانون هواي پاك محكوم كرد.

نیویورک تایمز با درج این خبر نوشت، در اقدامی که بزرگترین جریمه برای نقض «قانون هوای پاک» به شمار می رود، دولت آمریکا شرکت های خودروسازی هیوندای موتور و کیا موتورز کره جنوبی را مشترکا به پرداخت سیصد میلیون دلار جریمه محکوم کرد. این جریمه به علت دادن اطلاعات نادرست درباره استانداردهای مصرف سوخت در یک میلیون و دویست هزار دستگاه اتومبیل تولیدی این دو شرکت، تعیین شده است.

خبر این جریمه را اریک هولدر دادستان کل آمریکا اعلام کرد. این اقدام بخشی از اقدامات قانونی گسترده تر ممیزان فدرال آمریکا در حوزه صنعت خودروسازی است.

اریک هولدر در کنفرانس خبری گفت: «این نوع اقدامات قابل تحمل نیست و وزارت دادگستری در برابر عزم دولت برای برخورد با هر شرکتی که در چنین فعالیت هایی شرکت داشته باشد، هرگز بی تفاوت نخواهد بود».

این رای همچنین نشان داد که دولت اوباما مصمم است به شکلی جدی مقررات مرتبط با تغییر آب و هوایی را اجرا کند.

شرکت های کیا و هیواندای سال ها با این تبلیغات به عرضه محصولات خود پرداخته اند که خوروهای تولیدی آنها از نظر مصرف سوخت بهتر از خودروهای رقیب، عمل می کنند و مقرون به صرفه ترهستند. اما در سال دو هزار و دوازده، این دو شرکت که زیرمجموعه گروه هیوندای موتور هستند، تایید کردند که درباره خودروهایی که در دو سال گذشته در آمریکا عرضه شده است، اغراق کرده اند. واکنش این شرکت ها پس از آن مطرح شد که برخی از خریداران در آمریکا از این ناهماهنگی در میزان مصرف سوخت با تبلیغات موجود شکایت کردند.

هیوندا و کیا در این خصوص از مشتریان عذرخواهی کردند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: