تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




سفرمقام بلند پایه هنری ایران به آمریکا

علی مرادخانی,معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه هیئتی چند نفره از مدیران هنری که عمدتا مدیران موسیقی هستند سفری به آمریکا داشتند و با یک مقام وزارت خارجه آمریکا دیدار و رایزنی هایی برای دعوت از ارکستر سمفونیک پیستبورگ به عمل آوردند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از سایت واشنگتن فری بیکن در این دیدار که در هتلی در جنب هفتمین کنفرانس OASIS برگزار شد. جرج سولیوان که از جمله مقامات وزارت خارجه آمریکاست با علی مرادخانی دیدار و گفت وگو کرد. از قرار دراین دیدار حسین موسویان, سفیر سابق ایران در آلمان که چند سالی است در آمریکا به سر می برد و نیز فرزین پیروزپی و علی ترابی(دو مدیر موسیقایی) و نیز فریدزاده حضور داشتند.

گفت وگو درباره ارکستر سمفونیک پییتسبورگ آمریکا و حضورش در ایران و احتمالا درجشنواره موسیقی فجر از جمله محورهای اصلی این گفت وگو بود.

بر اساس این گزارش ارکستر پیستبورگ بیش از 40 سال قبل و در زمان پهلوی دوم به ایران سفر کرد و اجرایی در این کشور داشت و در سال گذشته از سوی مدیران موسیقی کشور اعلام شده بود  که از  این ارکستر برای اجرا در تهران دعوت شده است. قرار بود این ارکستر در جشنواره موسیقی فجر سال گذشته اجرای برنامه کند, اما به دلایلی که اعلام نشد , این اتفاق رخ نداد و اکنون دوباره جنبشی در ایران برای دعوت از این ارکستر در گرفته استا.

به نظر می رسد این دیدار و اجرای ارکستر پیستبورگ بابی باشد برای ارتباطات فرهنگی بیشتر میان اهل هنر و فرهنگ ایران و آمریکا.

 

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
كليد‌واژه‌ها: ارتباط هنری ایران و آمریکا | علی مرادخانی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: