تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




دختر مسلمان طراح لباس در‌آمریکا

shahroo-hassan

شهرو حسن ، دختر مسلمان 18 ساله سومالیایی است که این روزها نامش در آمریکا بر سر زبان‌ها افتاده است. او به خاطر طراحی‌های متفاوت و رنگ‌آمیزی‌های فروانی که برای لباس‌های مسلمانان مقیم آمریکا انجام می‌دهد شهرتی به هم زده است.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی او به عنوان يك پناهنده سوماليايي در كمپ پناهندگان كنيا متولد شد و در حالي كه ده ساله بود به همراه خانواده به مرزهاي آمريكا فرار كرد و اكنون هجده ساله است و در تغيير لباس محجبه زنانه و مد و لباس حجاب اسلامي يكه تاز است.

مردم به واسطه خط توليد حجاب كه وي از آن به عنوان بخشي از پروژه خود براي ورود به مدرسه طراحي مد، طراحي كرد، به استعدادهايش پي بردند و از اين طريق توجه‌ها را به خود جلب كرد. حجاب و روسري كه معمولا در غرب، غم انگيز قلمداد مي‌شود، به واسطه “سهرو حسن” به نوعي مدل تبديل شد. سهرو مي‌گويد: ” بزرگ كه شدم فرصت زيادي براي اثبات توانايي‌هاي خود نداشتم” در كودكي لباس‌هاي غربي مي‌پوشيدم تا با ديگر كودكان همرنگ شوم در حالي كه نمي‌دانستم  می‌توانم گونه‌ای دیگر لباس بپوشم.

نقل مكان خانواده سهرو به ايالت مين كه گروه زيادي از سوماليايي‌ها در آن زندگي مي‌كردند، سهم بسزايي در تحكيم هويت بي‌ثبات اين دختر جوان داشت. سهرو به تماشاي برنامه‌هاي مد عادت داشت و از همينجا بود كه طراحي حجابي مدرن و رنگارنگ را به هدف اثبات وجود خويش آغاز كرد. خود او مي‌گويد: “همواره خودم را پر انرژي احساس مي‌كنم؛ دختران سوماليايي در شوي لباس و يا در بين طراحان محجبه حضور چشمگيري ندارند و من مي‌خواهم اين را تغيير دهم”.

برای دیدن طر‌ح‌های مختلف سهرو حسن سری به این سایت بزنید.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
كليد‌واژه‌ها: زنان موفق خاورمیانه
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: