تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بانوی ایرانی نامزد سفارت‌آمریکا در سوئد

 

آزیتا راجی بانوی ایرانی مقیم منطقه کالیفرنیا از سوی باراک اوباما به عنوان سفیر ایران در کشور سوئد و شهر استکهلم انتخاب شده است.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی اگر سنای آمریکا با سفارت خانم راجی در سوئد موافقت کند، او نخستین زن ایرانی است که سفیر آمریکا در یک کشوری دیگری می‌شود.

گزارش کاخ سفید حاکیست که آزیتا راجی یک استراتژیست تجاری شناخته می شود و در وال استریت تجربه و سابقه کاری زیادی دارد. راجی مدرک کارشناسی خود را در رشته معماری از دانشگاه کولومبیا دریافت کرده و از مدرسه تجارت این دانشگاه نیز مدرک ام بی ای دارد. او یک تحلیلگر امور مالی شناخته می شود و عضو کمیته برتون وودز است.

راجی در تهران به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در ایران و سپس اروپای غربی گذراند. او از مدرسه بین المللی سوئیس فارغ التحصیل شد و در اسکی و شطرنج تبحر زیادی دارد  البته مسلط بر زبان فارسی است. او برای نخستین بار در سن 17 سالگی به آمریکا رفت و وارد کالج شد. او زندگی و تحصیل را در خاورمیانه، آمریکای لاتین، اروپای غربی و شرق دور تجربه کرده و به چند زبان از جمله فارسی و فرانسوی مسلط است. او هم اکنون همراه با خانواده اشت در کالیفرنیای شمالی زندگی می کند.

این نخستین بار است که آمریکا یک ایرانی تبار را به عنوان سفیر معرفی می کند. البته بسیاری از ایرانی تبارها در پست های مهم دولتی و غیر دولتی در آمریکا فعال هستند اما اهمیت معرفی راجی به عنوان سفیر در این نکته است که او به عنوان نماینده آمریکا در یک کشور خارجی است. از سوی دیگر در شرایطی که ایران برای بهبود روابط خود با جامعه بین المللی تلاش می کند، حضور یک سفیر ایرانی تبار در استکهلم می تواند به تقویت مناسبات ایران و سوئد و دیگر کشورهای اروپایی کمک کند. با این حال راجی همچنان به تایید سنا نیاز دارد و هنوز هیچ نظر مخالفی در سنا مطرح نشده است.

سایت احساسات فرهنگی که از جمله پروژه‌هایی را که تعقیب می‌کند، زنان موفق ایرانی است ، این موفقیت را به خانم راجی تبریک می‌گوید و امیدوار است که با گذراندن مرحله دشوار سنا نخستین زن ایرانی باشد که سفیر آمریکا در کشوری مهم همانند سوئد می‌شود.

 

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
كليد‌واژه‌ها: زنان موفق ایرانی در آمریکا، سیاستمداران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

صدیقه
ما هم امیدواریم که ایشان این مرحله را طی کنند و بتوانند رخت سفر به سوئد را بربندند