تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




عرضه دو محصول تازه توسط اپل

شرکت اپل به تازگی تبلت جدید به نام آی‌پد ایر ۲ را رونمایی و جدیدترین نسخه سیستم عامل OS X برای کامپیوترهای مک به نام «یوسمایت» را به صورت مجانی منتشر کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  رویترز، تبلت جدید اپل با تغییرات جزئی نسبت به مدل‌های قبلی نظیر تشخیص اثر انگشت و ضخامت کمتر قبل از تعطیلات سال نو میلادی به بازار می‌آید. در مراسم رونمایی از این محصول که در آن مدیران ارشد اپل از جمله تیم کوک، مدیر عامل اپل حضور داشتند، یک مدل کامپیوتر iMac با نمایشگر 5K معرفی شد.

یک تبلت دیگر به نام آی‌پد مینی جدید نیز معرفی شد. این تبلت نسبت به مدل قبلی تغییرات زیادی نکرده و فقط یک حسگر اثر انگشت و رنگ طلایی به آن اضافه شده‌است.

پیشتر شایعاتی که در مورد محصولاتی که قرار است در مراسم پنجشبه ۲۴ مهر رونمایی شوند منتشر شده بود. تعدادی از وبلاگ‌ها فن‌آوری به تولید یک مدل جدید تبلت به نام آی‌پد پرو اشاره کرده بودند. این تبلت قرار بود با نمایشگر بزرگتر نسبت به مدل‌های پیشین آی‌پد عرضه شود. با این حال تعدادی از خبرگزاری‌ها نیز پیش‌بینی کرده بودند که تولید این محصول به علت بالا بودن تقاضا برای آی‌فون ۶ پلاس و کافی نبودن ظرفیت تولید کارخانه اپل در چین، به تعویق خواهد افتاد.

۲۴ ساعت بعد از این مراسم، سیستم عامل جدید اپل برای کامپیوترهای مک به نام OS X Yosemite به صورت مجانی در فروشگاه اپلیکیشن مک قرار گرفت. این سیستم عامل با حجم حدود ۵ گیگابایت فقط به صورت دانلود مستقیم از فروشگاه اپلیکیشن مک قابل دانلود است و برروی کامپیوترهای شخصی اپل که سال تولید آن‌ها بعد از اواخر ۲۰۰۸ است نصب می‌شود.

این سیستم عامل که در کنفرانس برنامه نویسان اپل در خرداد امسال برگزار شده بود دارای تغییرات ظاهری و کاربردی متعددی است. از جمله قابلیت‌های این سیستم عامل به امکان رد و بدل کردن فایل با آی‌فون و آی‌پد مجهز به سیستم عامل آی‌او‌اس ۸ از طریق گزینه Airdrop اشاره کرد. همچنین اگر گوشی آی‌فون کاربر در نزدیکی کامپیوتر مک وی باشد، می‌توان تماس‌های دریافتی برروی آی‌فون را از طریق کامپیوتر پاسخ داد. این قابلیت در حال حاضر در سیستم عامل آی‌او‌اس ۸ امکان پاسخ به تماس‌های دریافتی آیون از طریق آی‌پد را ممکن می‌سازد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید نسخه جدید سیستم عامل مک ، اضافه شدن امکان جستجو مستقیم در گوگل از طریق گزینه Spotlight است.از آنجایی که در این نسخه قابلیت‌های آی‌او‌اس و مک او ‌اس به یکدیگر نزدیک شده‌اند، امکان Continuity نیز به نسخه Yosemiteاضافه شده‌است. این امکان باعث می‌شود تا کاربر بتواند کاری را که برروی آی‌فون یا آی‌پد انجام می‌داده را برروی کامپیوتر شخصی خود ادامه دهد. برای مثال اگر در حال تایپ یک متن در اپلیکیشن Notes آی‌پد هستید فقط با باز کردن این نرم‌افزار برروی کامپیوتر مک می‌توانید کار خود را برروی کامپیوتر ادامه دهید.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: