تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




کنسرت سالار عقیلی در ساکرامنتو

Screen Shot 2016-04-21 at 9.33.32 PMSensesCultural: میخانه خاموش عنوان کنسرتی است که سالار عقیلی خواننده نام‌آشنای ایرانی به آهنگسازی سعید فرج‌پوری و حسین بهروزی‌نیا در ساکرامنتو اجرا خواهد کرد.
این کنسرت از سوی مرکز مطالعات ایران و خاورمیانه دانشگاه ساکرمنتو برگزار می‌شود و در آن حریر شریعت زاده(دف)، حسین بهروزی‌نیا(تنبور- تار و عود)، سعید فرجپوری(کمانچه) و هامین هنری(تنبک‌) سالار عقیلی را در این کنسرت همراهی می‌کنند.

این کنسرت روز ۲۰ ماه می در دانشگاه ساکرامنتو برگزار می‌شود. پیش از این گروه دستان به همراه مهدیه محمدخانی در همین سالن به اجرای کنسرت پرداختند.

کنسرت گروه دستان در ساکرامنتو

میخانه خاموش مجموعه‌ای از قطعات و تصانیفی‌ است که در آن سعید فرج‌پوری در سال ۱۳۹۰  روی اشعاری از مهدی اخوان ثالث, هوشنگ ابتهاج ه الف سایه, سیاوش کسرایی, مولانا, ابوالقاسم لاهوتی تصنیف کرده است.

کنسرت آلبوم «میخانه خاموش» در دو بخش آماده شده که در بخش اول آثار بی‌کلام حسین بهروزی‌نیا با اجرای گروه دستان گنجانده شده و در بخش دوم ۶ قطعه که به آهنگسازی سعید فرج‌پوری ساخته شده، توسط سالار عقیلی اجرا می رود، اشعار این قطعات هم از آثار شاعرانی مانند اخوان ثالث، مولانا و سایه انتخاب شده و در دستگاه موسیقی ماهور و مایه اصفهان ساخته شده است.

سالار عقیلی از چند روز پیش به آمریکا آمده است و  از جمعه گذشته کنسرت‌های تور آمریکای خود را آغاز کرده است که به ترتیب در شهرهای زیر کنسرت می‌دهد:

جمعه ۲۲ آپریل (۳ اردیبهشت) در فیلادلفیا، شنبه ۲۳ آپریل (۴ اردیبهشت) در واشنگتن دیسی، یکشنبه ۲۴ آپریل (۵اردیبهشت) در آتلانتا، جمعه ۲۹ آپریل (۱۰ اردیبهشت) در شیکاگو، شنبه ۳۰ آپریل (۱۱ اردیبهشت) در ست لوئیس، یکشنبه ۱می (۱۲ اردیبهشت) در نورت کارولینا، چهارشنبه ۴ می (۱۵ اردیبهشت ) در دالاس، جمعه ۶ می (۱۷ اردیبهشت) در دیتونا، شنبه ۷ می (۱۸ اردیبهشت) در میامی، یکشنبه ۸ می (۱۹ اردیبهشت) در تامپا بی، چهارشنبه ۱۱می (۲۲ اردیبهشت) در لس آنجلس، جمعه ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) در سن دیگو، یکشنبه ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) در سن خوزه، جمعه ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) در ساکرامنتو، یکشنبه ۲۲ می (۲ خرداد) در ونکوور، جمعه ۲۷ می (۷ خرداد) در تورنتو و شنبه ۲۸ می (۸ خرداد) در واترلو روی صحنه می‌رود.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
كليد‌واژه‌ها: سالار عقیلی | سعید فرجپوری | مرکز مطالعات ایران و خاورمیانه ساکرامنتو
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: