تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اقدام متفاوت نایاک برای ایرانیان در نوروز

SensesCultural: نایاک که  نام سازمان شورای ملی ایرانیان را بر خود گذاشته است، امسال و در برنامه‌ نوروزی خود دست به کار متفاوتی زده است و سعی کرده خدماتی ویژه را به هموطنان ایرانی ارایه کند که از جمله آنها پاکسازی محیط زیست در ۱۰ ایالت آمریکاست. در ایال کالیفرنیا هم در شهرهای اورنج‌کانتی و سانفرانسیسکو اعضای این سازمان با همکاری همدیگر سعی کردند وجهی دیگر از خدمت رسانی عمومی را به تماشا بگذارند.

هرسال در آستانه نوروز در آمریکا مراسم جشن و کنسرت و بازارهایی برگزار می شود اما اعضای نایاک امسال به عنوان یک رسم شش ساله، آخر هفته سال خورشیدی را “روز خدمت ملی” نامیده و از اعضایش خواسته به جامعه خودشان کمک کنند. حال این کمک گاهی برنامه‌های اهدای غذا بود و یا کارهایی مثل درختکاری و تمیز کردن و بازسازی اماکن عمومی.

الهام خاتمی مدیر بخش همیاری ملی در سازمان نایاک به صدای آمریکا گفت: “هر سال نوروز می‌خواهیم به مناسبت سال نو و تولد دوباره طبیعت و شادی و سرور به جامعه خدمت کنیم. بیشتر ایرانی امریکایی‌ها مثل خود من در جامعه امریکا جا افتادیم و افتخار می‌کنیم که امریکایی هستیم و تلاش امروز ما برای نشان دادن همین امر است.”

Screen Shot 2016-03-14 at 4.14.15 PM

در واشنگتن گروه داوطلبان به پارک “ماروین گی” رفتند تا در روند بازسازی پارک به سازمان غیر انتفاعی پارک‌ها و مردم واشنگتن یاری دهند.

پارک ماروین گی که زمانی به دلیل تعداد معتادانی که برای استفاده از مواد مخدر به اینجا می‌آمدند به پارک سرنگ شهرت پیدا کرده بود و ۲۲ سال پیش توسط دولت بسته شد اما چهار سال بعد سازمان غیر انتفاعی پارک‌ها و مردم واشنگتن کار بازسازی پارک را آغاز کرد.

بهنام مراپانی حدود ۱۶ سال عضو سازمان غیر انتفاعی پارک‌ها و مردم واشنگتن است و می‌گوید اولین روزی که برای تمیز کردن پارک آمدند. تنها در محوطه‌ای که امروز ایستاده‌ایم ۱۲ تا ۱۴ هزار سورنگ پیدا کردند اما با کمک ۷۵ هزار نفر پارک ماروین گی دوباره زنده شد.

اکثر داوطلبان حاضر در “روز خدمت ملی”، اعضای نایاک هستند اما هر داوطلبی می‌تواند در روز خدمت حضور داشته باشد.

پیش از این نیز گروه‌های نایاک به مناسبت‌های مختلف در شهرهای دیگر به خدمت رسانی سرگرم شدند که از جمله آنها خدمت رسانی آنها در شهر ساکرامنتو در سال میلادی گذشته بود.

خدمت رسانی اعضای نایاک به فارسی زبانان

کوین، یکی از داوطلبان روز خدمت می گوید “من یک سال پیش به این منطقه نقل مکان کردم. چون همیشه بیرون هستم. در حال ورزش و دویدن با سازمان پارک‌ها و مردم واشنگتن آشنا شدم.

سازمان پارک‌ها و مردم واشنگتن تلاش می‌کند با بازسازی چنین اماکن عمومی کودکان را تشویق کند تا از پای تلویزیون و بازیهای ویدئویی بلند شده و برای بازی و تحرک از پارکهای سبز و هوای تازه بهره ببرند؛ کاری که به نظر می‌رسد داوطلبان روز خدمت هم از آن لذت برده‌اند.

منبع: وی او ای

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
كليد‌واژه‌ها: موسسه نایاک
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: