تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




افزایش ورود توریست‌های آمریکایی به ایران

SensesCultural: اگر چه این روزها برخی مشکلات در سر راه تغییر ویزای شهروندان اروپایی و آمریکایی به وجود آمده اما آمارها از آن حکایت دارد که میزان توریست‌ها و گردشگران آمریکایی به ایران در مقایسه با دوران قبل از برجام افزایش دارد.

قیمت پایه یک تور یک هفته ای به مقصد ایران برای گردشگران آمریکایی حدود ۳ هزار دلار است. تقاضای گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران با وجود هشدار وزارت امور خارجه این کشور ، رو به افزایش است.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار گزارشی از افزایش علاقه توریست های آمریکایی برای سفر به ایران علی رغم هشدار وزارت امور خارجه این کشور مبنی بر ریسک پذیر بودن سفر به ایران خبر داد.افزایش ورود توریست های آمریکایی به ایران

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی در گفت و گو با فعالان صنعت گردشگری و صاحبان دفاتر خدمات گردشگری در نقاط مختلف آمریکا از افزایش قابل ملاحظه اشتیاق آمریکایی ها برای سفر به ایران پس از لغو تحریم های این کشور خبر داد.

“باربارا بَنکز” مدیر یک آژانس توریستی در برکلی کالیفرنیا درباره اشتیاق برخی از آمریکایی ها برای سفر به ایران گفت: اینها افراد هستند که می خواهند با سفر به ایران پیش از آغاز موج سفر بسیاری از مردم به آنجا، تجربه این سفر را کسب کنند.”

شرکت گردشگری باربارا بنکز یک تور ویژه برای سفر به ایران در بهار سال جاری ترتیب داده است و در پاییز نیز یک تور با هدف مشاهده از نزدیک فصل درو زعفران در ایران، از سوی این شرکت برنامه ریزی شده است.

“ویلیام او بیمَن ” استاد دانشگاه ، متخصص امور ایران و رئیس دپارتمان باستان‌شناسی در دانشگاه مینه‌سوتا درباره جاذبه های گردشگری ایران به نیویورک تایمز گفت:” ایران کشوری فوق العاده زیبا با اماکن تاریخی و گردشگری بسیار باشکوه است که نمونه آنها را در کمتر نقاطی از جهان می توان یافت.

او افزود:” اصفهان را می‌توان با مناطقی چون ” ماچو پیچو” (در پرو) یا معابد “انگکور وات” (در کامبوج) مقایسه کرد. اینها، مراکز اصلی تمدن هستند که به طرزی دوست‌داشتنی، احیا شده‌اند.”

این استاد دانشگاه قرار است در ماه ژوئن سال جاری ۱۴ توریست آمریکایی را به ایران ببرد. این توریست ها برای تور ویژه به ایران از یک آژانس گردشگری در کارولینای شمالی ثبت نام کرده اند.

این آژانس که Iran luxury traveler نام دارد دو سال پیش از سوی “استیو کوتای” که پیشتر وارد کننده بوده ، تاسیس شده است. تورهای او به مقصد ایران با حداقل قیمت ۲۹۵۵ دلار به ازای هر نفر برای هشت روز است.

او درباره احساس سفر به ایران به نیویورک تایمز گفت:” یکی از نکات جالب در سفر به ایران دریافتن این نکته است که ایرانی ها آمریکایی ها را دوست دارند. آنها وقتی می بینند شما به زبان انگلیسی حرف می زنید ابتدا فکر می کنند شما انگلیسی هستید و وقتی متوجه می شوند شما آمریکایی هستید می خواهند با شما عکس بگیرند و شما را به غذا دعوت می کنند، من هیچ وقت چنین احساس محبوبیتی نداشته ام.”

یک شرکت دیگر آمریکایی که برای سال ۲۰۱۶ تورهایی به ایران دارد آژانس گردشگری ” میر کورپوریشن” در سیاتل است. این آژانس به مدت ۱۵ سال است که تورهایی را به ایران می برد و امسال نیز ۱۰ تور به مقصد ایران دارد.

به نوشته نیویورک تایمز با وجود توصیه هشدار گونه وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور مبنی بر اختیاط برای سفر به ایران، گردشگران بی باک این کشور به این هشدارها وقعی نمی گذارند.

بر اساس این گزارش امسال شرکت بریتانیایی ” قطار عقاب طلایی” که از سال ۲۰۱۴ تورهایی از اروپا با قطار به ایران می برد، اعلام کرده است ۸۸ درصد ثبت نام تورهای امسالش را شهروندان آمریکایی رزرو کرده اند.

این در حالی است که به گفته مقامات این شرکت در سال گذشته ۵۰ درصد ثبت نام تورهای این شرکت به مقصد ایران را گردشگران آمریکایی تشکیل می دادند.

این شرکت در تورهای جدید خود به مقصد مسکو و تهران که ۱۸ روزه است برنامه سفر به شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز و بازدید از تخت جمشید را دارد.

از سوی دیگر شرکت Mountain travel sobek نیز که در ۳ سال گذشته سالانه دو تور ویژه به ایران داشته است – که یک تور آن برای اعضای تحریریه روزنامه نیویورک تایمز بود – تورهایی خصوصی برای ایران دارد.

“نورمن هاو” مدیر آژانس گردشگری “باترفیلد و رابینسون” درباره افزایش تقاضای شهروندان آمریکایی برای سفر به ایران به نیویورک تایمز گفت، درخواست‌های سفر به ایران طی چند ماه اخیر افزایش داشته است. شرکت ما در ماه نوامبر امسال یک تور خصوصی برای ایران دارد و از سال ۲۰۱۷ تورهایی منظم به مقصد ایران خواهیم داشت.

نیویورک تایمز در ادامه به محدودیت های سفر به ایران از جمله مسایلی چون دریافت ویزا، محدودیت استفاده از کارت اعتباری در ایران و نیز قوانین خاص محدود کننده برای پوشش مردان و زنان به عنوان موانع خاص برای گردشگران آمریکایی نام برد.

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
كليد‌واژه‌ها: تورگردان آمریکایی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: