تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




ورود نخستین محموله‌های فرش و زعفران ایرانی به آمریکا

2E2E00FE-8003-4E54-90F8-71AB4C15B3DA_w640_r1_s_cx0_cy1_cw0SensesCultural:پس از گذشت پنج سال، نخستین محموله فرش صادراتی ایران در پی لغو تحریم‌ها و اجرای برجام، روز چهارشنبه وارد شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا شد.

الکسی حلمی، صاحب یک فروشگاه عمده فرش‌های ایرانی به نام “داموکا” ضمن ابراز خوشحالی از این موضوع، گفت فرش ایرانی قربانی سیاست شده بود.

وی اضافه کرد “همواره گفته‌ام که شما نمی‌توانید هنر قالیبافی را تحریم کنید. فرش‌هایی که صد سال پیش بافته شده و کسانی که آنها را بافته‌اند، هیچگونه ارتباطی با سیاست ندارند.”

در همین حال، خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی نوشت که دو روز پیش نخستین محموله بیست کیلویی زعفران ایرانی به آمریکا صادر شده است.

رئیس صندوق توسعه صادرات زعفران با اعلام صادرات آزمایشی ۲۰ کیلوگرم زعفران ایران به آمریکا گفت: امیدواریم که قرارداد‌های جدیدی برای توسعه صادرات زعفران به این کشور بسته شود. 

علی شریعتی مقدم، گفت: صادرات آزمایشی زعفران ایران به آمریکا به صورت آزمایشی شروع و 20 کیلوگرم زعفران ایرانی به کالیفرنیا منتقل شد.

وی افزود:  امیدواریم که با آغاز صادرات زعفران به آمریکا، در آینده شاهد افزایش صادرات این محصول و قرارداد‌های جدیدی در این زمینه باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: زعفران ایرانی استاندارد و گواهی های بین المللی را دارد و برخی از شرکت‌های معتبر ایرانی نیز محصولات خود را در سازمان غذا و داروی آمریکا ثبت کرده‌اند و مشکلی برای حضور در این بازار ندارند.

وی‌خاطر نشان‌کرد: بازار آمریکا جزء بازار‌های متوسط دنیا در مقایسه به بازارهای کشورهای عربی به حساب می آید، اما در صورتی که بتوانیم در این بازار حضور داشته باشیم و دراز مدت بازار این کشور را مال خود کنیم، ظرفیت صادرت چند تن زعفران به این کشور وجود دارد.

شریعتی مقدم یادآورشد که سالانه حدود150 تن زعفران خشک ایران به 50 کشور دنیا صادر می شود.

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
كليد‌واژه‌ها: زعفران ایران در آمریکا | فرش ایران در آمریکا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: