تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




رمانی تاریخی از بانوی نویسنده مقیم سان‌دیگو

ٍٍٍEnghelab

SensesCultural:”انقلاب مینا”، جدیدترین اثر، مهرنوش مزارعی، نویسنده ایرانی مقیم سان دیه‌گوی کالیفرنیا، رمانی با پس زمینه تاریخی است  که اخیرا به بازار نشر عرضه شده است. رمانی که وقایع و زندگی نسلی را، در ایران و آمریکا، در سال‎های قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران، تا یازده سپتامبر ۲۰۰۱، دربرمی‎گیرد.

شخصیت اصلی رمان، مینا شعبانی، یک سال قبل از کودتای ۱۳۳۲در شهر کوچکی در جنوب ایران متولد شده، در جریان سال‎های پیش و پس از انقلاب سفید شاه و مردم، رشد کرده و سرانجام با وجود مخالفت پدر و مادر، و بر خلاف سنت‎های‌محلی‎شان، برای ادامه تحصیل در دانشگاه، به تهران می‎آید. ورود مینا به دانشگاه، همزمان با شروع مبارزات دانشجویی علیه رژیم شاه است. پس از واقعه سیاهکل، مینا به جنبش چپ می‎پیوندد و در اوج به پاخیزیِ اکثر مردم، سازمان‎های سیاسی و توده‎های مذهبی، در حمایت ا.ز خمینی، جلب و جذب انقلاب اسلامی می‎شود.

دو هفته بعد از اشغال سفارت آمریکا به وسیله نیروهای مذهبی در ایران، مینا برای حفظ و ایجاد یک زندگی مناسب برای فرزند ناخواسته‎ای که از یک رهبر انقلابی چپ در شکم دارد، به آمریکا می‎گریزد. در لس آنجلس، اما  در دوران بحران گروگانگیری، با دشمنیِ و تبعیض مردم، علیه خود و دخترش شیرین، روبرو می‎شود.

مینا پس از تحمل چندین سال رنج و تنهایی، و حتی شکست در خودکشی‎، به طور اتفاقی با عشق دوران کودکی‎اش حمید، که حالا در چشم او غریبه‎ای به تمام است، روبرو شده و با او ازدواج می‌کند. گرچه مینا در دوران ازدواج تلاش می‎کند تا در نقش مادری فداکار و همسری با وفا و خانه‌دار، عمل کند، اما در این کار نیز موفق نمی‎شود.

زندگی مینا، سال‎ها بعد، زمانی که یکی از هم‎رزمان قدیمی خود را در لس‎آنجلس ملاقات می‎کند، دستخوش تغییر و تحولات جدّی می‎شود؛ تحولاتی که او را در برابر انتخاب‎های جدیدی قرارمی‎دهد.

“انقلاب مینا” رمانی است در باره بالندگی، انتخاب، تحتِ فشار، و جدال با مسائل اخلاقی؛ رمانی  مملو از تحولات شخصی و سیاسی؛ در باره‎ی زنی که تلاش می‎کند در بحرانی‎ترین مراحل زندگی، به آرامشی درونی دست یابد.

رمان انقلاب مینا را می‌توانید  با قیمت ۱۸ دلار در لینک زیر درآمازون  نیز خریداری نمائید.

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
كليد‌واژه‌ها: انقلاب مینا | بانوان ایرانی در آمریکا | بانوان نویسنده و مترجم ایران | مهرنوش مزارعی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: